Honeybee King 3 staart draait weg bij meer toeren

Hallo,

Ik heb sinds kort een Honeybee King 3.

Ik heb er in een grote hal al aardig wat mee gevlogen en had hem aardig onder controle.

Vandaag ben ik voor het eerst buiten op een groot grasveld gaan proberen.
In het begin ging het aardig goed maar toen ik iets hoger wou gaan vliegen en ik dus meer toeren gaf draaide de staart naar rechts.

Ik ben toen gaan landen en rustig opgestegen en weer gaan hoveren en dat ging goed. Toen ik weer meer toeren gaf draaide de staart weer naar rechts.

Het kan dus niet aan de trim liggen want met hoveren blijft die gewoon recht hagen.

Ik heb net al op google gezocht en zag dat het een te slappe snaar kon zijn.
Heb deze net nagekeken en die stond gewoon strak.

Weet iemand waar die eventueel aan zou kunnen liggen?

Ook al heb je een klein idee/ tip zeg het maar gewoon!

Graag jullie reactie

Groetjes
Jeroen

Te lage gyro gain, hij staat nog in rate mode.. kan zoveel zijn.. om nou te zeggen dat de esky spullen goed zijn is ook een groot woord, denk dat het daar aan ligt, ik kreeg mn belt cp vroeger ook nooit lekker strak..

Zou dus eerst kijken of de gain wat hoger kan.

oke...

Zelf heb ik hem nog maar een week ervaring en weet nog niet al die woorden:(

Sorry, maar zou je misschien een beetje willen uitleggen wat dit betekend?

Alvast bedankt;)

Groetjes
Jeroen

Er zit op de zender, een draaiknopje, dat is de Gain, ofwel gevoeligheid van de gyro.. die kan je verstellen. dat wordt de gyro gevoeliger of minder gevoeliger.. in dit geval moet die gevoeliger, dus een stukje naar + draaien.. gaat die dan slaan met de staart, ietsie terug.. hij moet goed blijven houden, maar niet slaan, dan staat die goed;)

oke, bedankt!

Ik snap nu welk knopje je bedoelt.

Mijn batterij is nu aan het opladen dus ik zal het morgen gaan proberen!

Maar klopt het dat dit te maken heeft dat als je hogere toeren geeft dat de staart dan naar rechts draait en dan weer stopt?

Graag je reactie

Ja

Als je gain te laag staat, reageert de gyro te laat, of niet heftig genoeg.
Als jij opeens gas geeft, is de gyro gewoon te laat om alles netjes op te vangen.

Daarom moet de gain omhoog

Let wel even op
Als je op een gegeven moment je toerental gaat verhogen, omdat je bv wat beter bent geworden oid, zal de gain weer wat omlaag moeten.
Maar daar kom je vanzelf achter :rolleyes:

Succes!

Ja

Als je gain te laag staat, reageert de gyro te laat, of niet heftig genoeg.
Als jij opeens gas geeft, is de gyro gewoon te laat om alles netjes op te vangen.

Daarom moet de gain omhoog

Let wel even op
Als je op een gegeven moment je toerental gaat verhogen, omdat je bv wat beter bent geworden oid, zal de gain weer wat omlaag moeten.
Maar daar kom je vanzelf achter :rolleyes:

Succes!

Bedankt!

Heb nu denk al weer 5 keer gevlogen en het gaat perfect!

1 nadeel is dat ik bij elke vlucht weer de staart moet trimmen maar dat hoort erbij;)

Allemaal bedankt!

//slotje

Back