honeybee king cp2 of belt cp???

hallo,

ik ben van plan om een heli te kopen.

als ik de king koopt komt er nog een brushless motortje bij, kom ik rond de 200 euro.

en de belt cp is 229 euro en zit alles er al op en de aan.

maar wat vinden jullie??

gr jaimy

Belt CP is groter en eigenlijk niet meer binnen te vliegen. De King kun je, mits je een beetje ruimte hebt nog wel binnen vliegen.

De Belt CP is wel stabieler omdat hij wat groter is, maar de onderdelen zijn weer net ietsje duurder dan die van de king.

Lastige keuze.

Ik vlieg de King 2....en soms vliegt ie zelfs zonder aandrijving. Maar alleen als ik heeeeeeeeel boos word op dat ding ;)

Dat is uiteindelijk jouw keuze.
Mensen hebben je genoeg info gegeven over de verschillen en overeenkomsten tussen deze 2 machines.

de belt cp is stabieler en duurder in onderdelen.
de king is kleiner en komt nog een brussles motortje bij, dan zit je al aan de 200 euro en zit een minder goede lipo bij.
het lijkt dat in dit forum meer mensen de king hebben.

Als ik het over moest doen zou ik waarschijnlijk de Belt CP kopen. Vanwege de betere LIPO, brushless set en de iets betere stabiliteit
Maar ben ook blij met mijn King. Is klein en kon dus binnen op zolder oefenen. Bovendien is hij nu lekker venijnig en de onderhouds kosten lager dan van een Belt.

weet je ik moet toch nog sparen, ik heb nu wel van die ideeën maar ik weet het niet of ik
deze hobby wel van mijn ouders mag beginnen.
ik heb al een nitro auto ( die heeft me pa van iemant van zijn werk gekocht voor 5 euro),
maar daar zat alleen geen electronieka bij miss mag ik die wel verkopen (denk het niet).
ik denk dat ik eerst een sim koop omte oefenen.

Een tijd terug had ik hetzelfde probleem als jij... Uiteindelijk ben ik voor de belt cp gegaan en ik ben er heel blij mee.. hij vliegt echt perfect..

5 maanden geleden had ik ook dat probleem, ik ben voor de KingV2 gegaan, ik ben ook heel erg blij, hij vliegt prima ;)
De King heeft directe tuimelschijfaansturing vanaf de servo's, bij de Belt is dat via een omleiding, kan extra speling geven.
Het leuke van de King vind ik dat je er ook binnen nog mee kan hoveren.
Als je alleen buiten wilt vliegen is de Belt wellicht iets geschikter omdat hij iets groter is. Maar ik heb geen ervaring met de Belt, dus kan er niet echt over oordelen.

belt of king

Hallo allen,

Ook ik heb lang getwijfeld maar ben gegaan voor de Belt CP.
En daar heb ik geen moment spijt van gehad.
De niet directe aansturing op de kop had ik in het begin zo mijn bedenkingen over maar die blijken vooralsnog geheel ongegrond.
Hij vliegt erg goed, is reactief op de knuppels en heeft meer dan genoeg vermogen.
Er zit een goede lipo bij (het bijgeleverde ladertje is wat aan de lichte kant maar voldoet wel).
De gyro zou volgens diverse bronnen niet zo best zijn maar ook hier geen problemen.
Kosten zijn tot nu toe voor mij nul maar de onderdelen van de belt zijn idd iets duurder dan die van de king,maar das marginaal.
Je moet de belt uit de doos in ieder geval wel even zelf afstellen want dat is niet altijd even goed,vliegen zal hij wel maar dat kan uit de doos met een paar wijzigingen toch vaak beter.
Een maatje van me vliegt met de King en ook die vliegt prima,in beide gevallen koop je geen kat in de zak,al zou ik de king standaard motor linea recta naar de kliko verwijzen en er een borstelloze motor inzetten zoals velen voor me al gezegd hebben.

Groeten

Hans

Gefeliciteerd met je Belt-CP.
Even over de Gyro daar is niets mis mee alleen het is geen Heading Hold gyro.
Dit betekend dat je wat meer moet corrigeren om de staart in de juiste richting te houden.
Als je dat goed kunt kun je gewoon goed vliegen.
Als je te lui bent om die staart regelmatig bij te sturen (net als ik) zet je er tzt een HH gyro op.
Groeten en veel plezier,

Wilbert

Back