Honeybee Tail Boom kapoet, vervanging?

• Topicstarter Topicstarter Mad Max
  • Startdatum Startdatum
M

Mad Max

Guest
Hallo,

Ik heb net een honeybee 2 gekocht en natuurlijk meteen een paar keer (licht laten crashen). Nou is alleen een rotor tegen de staart aan geklapt waardoor deze is ingescheurd. Het zal nog wel even goed gaan, maar nog 2-3x en het is wel gebeurd ben ik bang.

Mijn vraag, is een aluminium 8x1 buisje ook een goede vervanging? Of misschien wat zwaar?

Alvast bedankt!
Max

aluminium kan wel, maar waarschijnlijk is dan de achterkant zwaarder dan je voorkant.
Waardoor je dus je lipo wat meer naar voren moet hangen, of wat extra gewicht eraan hangen.
Maar volgens mij kan het wel en valt het qua zwaarte wel mee.
Ik zou zeggen als je er goed koop aan kan komen, gewoon proberen.
Daarna even kijken hoe het met het zwaarte punt zit.

Heb even een meter 8x1mm gehaald, kost nog geen 2 euro. Hij weegt 15gr tov 9gr. Valt best mee toch?
Bovendien wil ik er binnenkort ook nog dat 15 grams cameratje onder hangen. Qua balans komt het vast wel goed.

Hier het resultaat :)
DSCF1714.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zore

Je moet het helemaal zelf bepalen want het is jouw heli?

Ook lekker antwoord....

Een beginner vraagt om hulp, of het verstandig is om dit te doen.
en jij schrijft heel droog : "Je moet het helemaal zelf bepalen want het is jouw heli?"

moet je eens kijken als jij beginner was en vraag had, en wij zeggen "moet je toch zelf weten"

Ziet er netjes uit. En qua gewicht is het wel te doen, je lipo een paar milimeter naar voren en je bent klaar, met je balans.

Houd er wel rekening mee, dat als je jouw heli zwaarder maakt dat je dus ook meer vraagt van je lipo. Dus je stabiliteit in de wind neemt toe, maar je levert vlieg tijd in.
Nu weet ik alleen niet hoeveel tijd dat mindert wordt :rolleyes:.

Eventueel kan je de swash ook nog wel wat verstellen naar voren. ;)

Succes met bouwen. En houd ons op de hoogte.

Heb even een meter 8x1mm gehaald, kost nog geen 2 euro. Hij weegt 15gr tov 9gr. Valt best mee toch?
Bovendien wil ik er binnenkort ook nog dat 15 grams cameratje onder hangen. Qua balans komt het vast wel goed.

Hier het resultaat :)

Ook lekker antwoord....

Een beginner vraagt om hulp, of het verstandig is om dit te doen.
en jij schrijft heel droog : "Je moet het helemaal zelf bepalen want het is jouw heli?"

moet je eens kijken als jij beginner was en vraag had, en wij zeggen "moet je toch zelf weten"

Nee het vragen van toestemming zo vat ik het op, dan heb je de verklaring voor mijn antwoord. Hij kan weer vliegen zegt ie.

De swash? :P

Heb er net in de schemering 1 accu crashvrij mee leeg gevlogen. Ik kwam er namelijk achter dat er 1 ring type pushrod los zat en dat dat plaatje onder de rotor head (carbon) gescheurd was. Het is trouwens maar een totale gewichtstoename van 1,5% dat gaat dus helemaal nergens over.

Maar hij doet het dus prima nu :) Wel een gepriegel zeg, Die kleine schroefjes enzo, ben normaal meer van het sleutelen aan motoren. Maar dit is ook leuk!

Even mn andere hobby posen:
s4pgxt.jpg

Hoe mooi om dit vanuit de lucht te kunnen filmen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Heftig :mrgreen:
Mooi dat hij het weer goed doet, en netjes gemaakt die staartbuis!.

[mod]
@Zore
Niets toe te voegen / behulpzaamheid te tonen, post dan niet in deze sectie A.u.b.

Grt,
Eric
[/mod]

Even wat anders, misschien niet meer aan de topictitel gerelateerd maar ook zonde om een heel nieuw topic voor te starten.
Is er iets op tegen om dat plaatje dat onder de rotorhead zit ook van aluminium te maken? Of zorgt dit er alleen maar voor dat er dan juist andere onderdelen kapot gaan bij een crash?

Upgraden kan zover je wilt

Maar meestal als je een onderdeel sterker maakt, breekt er iets anders als het misgaat (en vaak is dat andere duurder)

Dus als je op een gegeven moment merkt dat je stopt met crashen en werkelijk gaat vliegen, dan wordt het nuttig

En opletten met het gewicht
Die 6 gram van de staart valt allemaal wel mee, dat is niet zo spannend
Maar veel kleine gewichtjes maken een groot gewicht, wat erg naar voren komt in de vliegeigenschappen
Veel upgrades zijn sterker, maar willen ook nog wel eens zwaarder zijn...

Hou het in je achterhoofd, maar doe vooral wat je niet kunt laten :mrgreen:

Haha ok ik zal het binnen de perken houden.

Gister weer een paar keer geoefend, 2x de rotorkop kapot, beide keren was er zo'n "balletje" afgebroken. Gelukkig nog genoeg reserve. Maar dat is wel een erg lastig ding om zelf te maken.

@Max: Nice wheely :D
Maar ik heb dat plaatje onder de rotorhead ook van alluminium gemaakt. Het zit er nog steeds :P
En om de klap een beetje op te vangen, heb ik aan 1 zijde zo`n 8je weg gehaald en daar een rubberen O-ring voor in de plaatst gezet. Gewoon eentje van de bouw markt.
Evntueel kan ik wel de maten voor je op meten.

-edit-
Buiten maat: 12.9mm
binnen maat: 8mm
dikte: 2.3mm

Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor de info!
Je bedoeld dit met 8je> http://www.eskyshop.nl/img-product/large/102_1.jpg
Hoe moet ik me dat dan voorstellen met een O ring? Heb je misschien een foto?

Vandaag weer even gevlogen, ging wel lekker, halverwege kwam de postbode met een trainings landingsgestel. Dat gaf wel vertrouwen maar des te harder was de crash op het laatst:rolleyes: En WEEER die rotorhead he! En dit keer ook de swashplate aan de beurt. Maar het is wel echt verslavend leuk. Onderdelen zijn al weer onderweg:cool:

De beloofde foto

foto1

foto2

Aan de andere zijde zit dan een gewone 8je.

hopelijk is het zo goed te zien anders moet ik even een toestel van iemand lenen die maakt beter foto`s :rolleyes:

Hey bedankt voor de info!
Je bedoeld dit met 8je> http://www.eskyshop.nl/img-product/large/102_1.jpg
Hoe moet ik me dat dan voorstellen met een O ring? Heb je misschien een foto?

Vandaag weer even gevlogen, ging wel lekker, halverwege kwam de postbode met een trainings landingsgestel. Dat gaf wel vertrouwen maar des te harder was de crash op het laatst:rolleyes: En WEEER die rotorhead he! En dit keer ook de swashplate aan de beurt. Maar het is wel echt verslavend leuk. Onderdelen zijn al weer onderweg:cool:

Laatst bewerkt:
Back