honeybee v2 4in1 stuk door extreme 380x motor?

raad gevraagt

heb mijn honeybee v2 al een tijdje geupgrade met de extreme 380x motor
en de dd tail heb er een fuse mod tussen zitten 7.5amp
ik vlieg dus al een tijdje (1 tot 1.5 maand) zonder problemen.
nu echter vandaag was wat aan het oefenen in de woonkamer tot plots de main motor ermee ophield en heli viel als een baksteen
nu blijkt dat mijn 4in1 is doorgebrand de staart motor doet het nog maar de hooft motor niet meer heb de uitgang al geprobeert r.i.p:confused: zie filmpje op het laatst gebeurt het.

nu is mijn vraag

komt dit door de extreme 380x motor is deze te zwaar?
zoja hoe kan ik dit voorkomen anderen 4in1 of zo
of is dit gewoon pech hebben .het is een vrij nieuwe 4in1 de eerste heb ik doorgebrand door de accu verkeert aan te sluiten +en- denk z'n maand oud

reacties van harte welkom
[media=youtube]GW2l5U5yZ4A[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat het helemaal pech is.

Op helifreak ben ik dit vaker tegengekomen.

Wat je kan doen is een brushed ESC kopen en aansluiten. Je kan dan je 4in1 nog houden. Ik heb DIT gevonden. Meer heb je niet nodig om de mod uit te voeren denk ik.

Je kan ook een 3in1 aanschaffen. Je kan dan de ontvangstunit van je huidige 4in1 nog gebruiken. Deze 3in1 lijkt me echter weer gelijk aan het 3in1 gedeelte van de 4in1. Deze 3in1 zit wel op een CP heli die ook een upgraded motor heeft (370 supermotor). Bij mij houdt ie het goed uit...

Succes ermee!
Groet,
Erik
 
Ik denk niet dat het helemaal pech is.

Op helifreak ben ik dit vaker tegengekomen.

Wat je kan doen is een brushed ESC kopen en aansluiten. Je kan dan je 4in1 nog houden. Ik heb DIT gevonden. Meer heb je niet nodig om de mod uit te voeren denk ik.

Je kan ook een 3in1 aanschaffen. Je kan dan de ontvangstunit van je huidige 4in1 nog gebruiken. Deze 3in1 lijkt me echter weer gelijk aan het 3in1 gedeelte van de 4in1. Deze 3in1 zit wel op een CP heli die ook een upgraded motor heeft (370 supermotor). Bij mij houdt ie het goed uit...

Succes ermee!
Groet,
Erik

beste erik
ik zat ook te denken aan de 3in1 van de CP3
heb jij ook de extreme motor erop zitten? en zoals ik begrijp heb jij die 3in1 van de CP3 erop zitten.
is dit makelijk te realiseren of moet ik aan de 3in1 gaan solderen,hier ben ik namelijk niet zo goed in ,kan wel solderen maar geen printplaat.
en de 3in1 heeft ook een aansluiting voor een gyro kan ik deze dan wel gebruiken voor mijn V2?
en moet ik de 3in1 koppelen aan mijn ontvanger zoja hoe?
m.v.g Nick
 
Ik heb niet de Xtreme production 380 motor, maar de E-sky super 370. Ik ga ervan uit dat de performance nagenoeg hetzelfde is. Je hoeft niks te solderen om je ontvanger aan de 3in1 te hangen.

Zo kan je de boel werkend krijgen:

1) Haal de receiver uit de 4in1

full


2) Sluit de twee servo draadjes aan op de twee bovenste aansluitingen (Op het printplaatje aangegeven als R1 en R2). Ik weet niet precies Wat elev en wat aileron is maar daar kom je zo achter.

full


3) Uit de CP3 3in1 komen twee servo snoertjes. Om elk snoertje zit als het goed is een papiertje dat aangeeft of het rudder/throttle is. Sluit de rudder op de ONDERSTE aansluiting aan, throttle hang je aan de bovenste.

full


Je hebt nu weer een 4in1, maar dan zonder leuk kastje. Je kan eventueel een groot stuk krimpkous over de receiver heen doen en gaatjes maken voor de servo-aansluitingen om het losse printplaatje een beetje weg te werken.

Zo zit het nu bij mij. De 3in1 staat rechtop (Dat moet, anders werkt de gyro niet). Het is een beetje een zooi van draden die allemaal naar de onderkant van de heli naar de Ar6100 gaan.

full


Zo moet het lukken denk ik!

Succes!

groet,
Erik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb niet de Xtreme production 380 motor, maar de E-sky super 370. Ik ga ervan uit dat de performance nagenoeg hetzelfde is. Je hoeft niks te solderen om je ontvanger aan de 3in1 te hangen.

Zo kan je de boel werkend krijgen:

1) Haal de receiver uit de 4in1

full


2) Sluit de twee servo draadjes aan op de twee bovenste aansluitingen (Op het printplaatje aangegeven als R1 en R2). Ik weet niet precies Wat elev en wat aileron is maar daar kom je zo achter.

full


3) Uit de CP3 3in1 komen twee servo snoertjes. Om elk snoertje zit als het goed is een papiertje dat aangeeft of het rudder/throttle is. Sluit de rudder op de ONDERSTE aansluiting aan, throttle hang je aan de bovenste.

full


Je hebt nu weer een 4in1, maar dan zonder leuk kastje. Je kan eventueel een groot stuk krimpkous over de receiver heen doen en gaatjes maken voor de servo-aansluitingen om het losse printplaatje een beetje weg te werken.

Zo zit het nu bij mij. De 3in1 staat rechtop (Dat moet, anders werkt de gyro niet). Het is een beetje een zooi van draden die allemaal naar de onderkant van de heli naar de Ar6100 gaan.

full


Zo moet het lukken denk ik!

Succes!

groet,
Erik

dank je wel erik voor de goede uitleg
gr Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top