HoneyBee v2 schudt bij optoeren

Ik heb een kapotte honeybee v2 gekregen, deze heb ik weer helemaal opgebouwd. Toen ik hem vanmiddag in het hok ging testen (niet van de grond) schudde hij helemaal bij het optoeren, bij vol gas is hij wel rustig maar vol gas gebruik je niet altijd. Is dit normaal voor een honeybee v2 of bij FP helicopters. De lipo was ook kapot maar die heb ik getest met een regelbare voeding.

De rotor veroorzaakt trillingen, omdat de bladen heel moeilijk 100% exact hetzelfde te krijgen qua gewicht en zwaartepunt

Nu heeft een heli als geheel ook een eigen frequentie, en als de frequentie vam de rotor en die van de heli te dicht bij elkaar komen, krijg je wat jij hebt

Probeer als eerste de bladen te balanceren
Zijn ze goed gebalanceerd, plak dan op beide bladen in de lengte een plakbandje, en zorg dat het weer goed gebalanceerd is

Ik had dit ook met een van mijn HB2's en bij mij was het een van de kleine
push link rod's die uit gelubberd was FF alles (push links) vervangen en het was weg...

maar ik neem aan (als je u'm van de bodem opgebouwd heb) dat je ze vervangen hebt ?!
of het is wat Student post , ik denk gooi mijn euro cent ook in de groep ;)

We hebben zonet in het hok getest. Waarschijnlijk is de main shaft krom want de swashplate wiebelt een heel klein beetje. Waarscijnlijk kopen we een nieuwe maar eerst gaan we proberen als we hem zelf recht kunnen krijgen.

We zijn nu bezig om de as eruit te halen.
Moet het frame hiervoor in tweeën, of is er een simpelere manier om de as eruit te krijgen. Sorry dat de foto scheef is.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
bij het tandwiel aan de onder kant zit een inbusboutje (hex/tork) FF losmaken dan haal je de main shaft er uit (de hele kop)..
Oo denk om je belt met er af halen...

dus Nee je hoeft niet het hele frame los te halen ;)

EDIT
krijg nou wat , ik begin te twijfelen ...momentje ik ga het FF op een van mijn HB2´s proberen BRB!

ja zoals ik al zij, de onderste inbusbout losmaken push rods van de swashplate losmaken en je kan u´m omhoog halen (main shaft) let op er zal een kogel lager loskomen inclusief een borg pennetje en busje..

Mijn main shaft ligt er nu vanaf, ik hoop dat je me begrijpt maat !

Plaatjes...
http://i52.tinypic.com/2eoaddd.jpg

wat los komt an de onderkant van de shaft...
http://i56.tinypic.com/24nk9p5.jpg

EDIT LET OP!! dit is voor een Collective Pitch Heli , excuus voor het onbegrip !

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tip ik zal het morgen even proberen.

Eeeuh is de foto van een honeybee 2 want het lijkt op een cp helicopter.
Mijn HB v2 heeft ook geen tail pushrod, maar toch bedankt voor de moeite.
Ik laat je weten als het werkt.

Jammer genoeg heb ik nog niet heel veel sleutelervaring want ik ben nog maar 12 ;)

OO my !! krijg nou wat je heb helemaal gelijk maat,
mijn god waar ben ik af en toe met mijn hoofd ik ging er gewoon blind vanuit dat het een HB2 CP was..:oops:

ik ga het wel proberen uit te zoeken , mits er iemand anders met deze heli FF de beteren uitleg kan geven !
dus dit is zo en zo een vriendelijke *Bump (kick) !!

ik zal ook FF aan een mod vragen of ik de post moet aanpassen wat dit kan natuurlijk onbegrip gaan opleveren...

Bedankt voor het corrigeren, zie je weer dat leeftijd helemaal niks uit maakt ;)

Ach maakt niks uit, iedereen kan fouten maken. zoals mij, even een fout weghalen haha
Ik zit te wachten op mooi weer (ik denk zowat iedereen) dan kan ik weer vliegen (niet de honeybee V2.)
het is ook mijn fout ik had moeten zeggen dat het een fp was, Ik heb ook nog nooit met een cp gevlogen...

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag een boekje gevonden met alle onderdelen, dus ik hoop dat ik kan zien hoe de as los moet :) morgen of later ga ik ook nog proberen om de bladen te laten balanceren...

beetje laat maar hier heb je een exploded view van alle onderdelen

Op de Mainshaft (onderdeel 26) zit een ring (onderdeel 25) met een hex schroefje vast net onder de bovenste ball bearing (onderdeel 24) deze ring moet je los draaien en dan kan de de hele mainshaft met rotor ophoog tillen. Dit ging mij mij de eerste keer iets stroef maar gebruik nooit teveel kracht. Als je de main shaft een klein beetje omhoog hebt dan zie je bij de main gear (27) een heel klein pennetje (30) die moet er ook uit en dan is er niets meer in de weg om de gehele mainshaft eruit te halen...

De onderdeel nummers staan op de exploded view maar staan waarschijnlijk ook in het boekje...

Hopelijk heb je er iets aan :D

Laatst bewerkt:
Back