Honeytbee FP buiten

Wil na het coaxiale werk binnen nu met een Honeybee FP buiten gaan vliegen (misschien later met een CP). Met welke modificaties is de FP bij een beetje wind (windkracht 3) nog goed in de hand te houden ?

Niet iedereen kan even goed met een heli overweg ;)
En het scheelt ook of je je 1e vlucht meteen bij windkracht 3 maakt of je 100e vlucht!

Groeten

vliegen als in gelukzalig een paar 8jes maken en een beetje de kat opjagen zal er niet inzitten, maar hij zal omhooggaan en mits ervaring zal je ook wel in een richting kunnen sturen, zolang je heli niet hulpeloos wordt weggeblazen zal het wel lukken.

edit: en wordt je heli wel hopeloos weggeblazen dan denk ik dat het verzwaren van de heli (grotere batterij bvb) en het vergroten en van diameter van de rotorbladen (als je dat doet ook je staart verlengen he) wel (een beetje) zal helpen.

Laatst bewerkt:
Met windkracht 3 moet je wel al een zeer goede basis hebben wil je hem bij je kunnen houden

Ook type wind is belangrijk, vlagen van 3 is irritanter om te vliegen als constant windkracht 3

Maar er is zeer zeker mee te vliegen met die windkracht
Met als kanttekening dat een beginner er goed mee op moet letten

Voor stabiliteit gelden de standaard dingen,
Meer gewicht
Zwaardere paddles of meer gewicht op de flybar
Hogere snelheid op de kop (bij een fp zul je dan de bladen een beetje bij moeten snijden)
Etc

Als je begint met een FP na alleen een coaxiaal te hebben gevlogen dan kan ik je aanraden eerst binnen te trainen. Zorg dat je eerst goed kan hooveren en de heli mooi stil kan houden. Je kan je training binnen natuurlijk ook nog uitbreiden met het leren nose-in te hooveren. Kleine rondjes vliegen moet soms ook kunnen, zie hier mijn eigen training: bbyNDZpsrpM[/media] - Esky Honeybee FP livingroom training

Als je voor het eerst naar buiten gaat met een FP zorg dan dat het maximaal windkracht 2 is. Het wil ook helpen om een beschut plekje op te zoeken (ga op een veld bij een boom-rand staan, of achter een gebouw ofzo).

De FP heli is prima met windkracht 3 te vliegen. Maar dan vooral zolang je hem in beweging houdt. Netjes hooveren is lastig. Maar plankgas rondjes en achtjes vliegen is te doen (en dat is met een FP sowieso veeeeeel leuker als hooveren :)

Succes! Joost

Laatst bewerkt door een moderator:
Back