Hong nor crt5 start slecht

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door at0ny, 4 jul 2015.

  1. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Hallo.

    Na een jaar mijn Hong nor crt.5 weer van de zolder gehaald. Uiteraard rijdend weg gezet. Altijd netjes opgeborgen.

    Nu heb ik het 1 en al schoongemaakt, nieuw gloeiplugstarter, nieuwe gloeiplug, nieuw nitro erin en geprobeerd te starten.

    Auto slaat even aan en na een sec of 5 valt deze weer uit. Al geprobeerd dmv hoofdsproeier wat af te stellen maar helaas geen succes. (Via diverse handleidingen, basis afstellingen etc)

    Contact gehad met pk racing om dit Evt te laten bekijken, helaas geen tijd Ivm drukte.

    Dus wie O wie in de buurt van dordrecht heeft er een beetje verstand van nitro motoren en zou mij kunnen helpen met het weer rijd baar krijgen van de truggy?

    Zou graag de hobby weer willen oppakken aangezien mijn zoontje er helemaal gek van is.

    Alvast bedankt.

    Gr,

    Anthony.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Heb je de carb al eens goed doorgespoeld en het filter vervangen voor een schone/verse ???
    Als je hem weg hebt gezet met nog wat brandstof in de carb/motor is die in gaan dikken en zit er nu een taaie oliedrap in , die verhinderd het correct functioneren van je carb en laat de motor ook wat moeilijk lopen. Even goed spoelen/weken met verse brandstof en de motor dan legen daarna weer gaan proberen met starten/afstellen.

    Een oud filter met oude olie wil ook nog weleens een beetje dicht gaan zitten door de stof die in dat jaar stilstaan verzamelt is...
     
  3. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Carb. Door spoelen heb ik nog niet gedaan. Hoe kan ik dit het beste doen?

    Filtertje zag er nog vrij schoon uit. Maar kan altijd wel even een nieuwe halen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Stof die door het huis waait zie je ook niet perse zitten .... Maar kijk maar eens wat er na een week op je tv zit of op je kast ligt en reken dat x 52 ;)

    Het mooiste is een klein injectiespuitje waar je de brandstofslang op aan kunt sluiten , daarmee kun je redelijk wat kracht achter de brandstof zetten zodat je de ingedikte olie makkelijker weg spoelt. Het carter even weken in wat verse brandstof kan ook geen kwaad , zowel de krukas als de lagers hebben waarschijnlijk ook last van die ingedikte olie...

    Even laten weken en dan (zonder plug) met de hand even rond draaien zodat alles een beetje in beweging is en de boel los kan komen.
    Als je de motor dan ondersteboven houdt en leeg laat lopen komt er waarschijnlijk een redelijk donkere drap uit lopen.
     
  5. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Bedankt voor de tips. Het is ook de eerste nitro die ik heb na Electro auto's dus ben hier nog eigenlijk een leek in met alle handigheidjes.

    Ik ga met de tips aan de slag.

    Is het ook een optie om alles te laten weken en Door spoelen met gewone benzine (e95)? Dit dee ik namelijk ook altijd met carbs van mijn motor die waren erna brandschoon.

    Gr
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Kan wel, maar na het gebruik van e95 is alle smering uit de motor. Dus daarna de motor goed smeren voor dat je start.
     
  7. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Ja weer vanaf het begin. Inrijden etc?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  8. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Als de motor al is ingereden hoeft dat na schoonmaken niet opnieuw.
    Alleen zorgen dat de motor goed gesmeerd is met verse brandstof. Anders draai je alles kapotm
     
  9. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Vers brandstof is aanwezig. Heb pas een nieuwe volle bus nitro gehaald.

    Ga vd week is de carb. Schoonmaken heb het idee dat de nitro niet goed Door stroomt.

    Hierbij de volgende vraag. Kan ik de gasservo stangetje zo los trekken of is hier een bepaalde handigheid in? (Van het palletje zeg maar zodat carb in zijn geheel los kan)

    Zie foto.

    uploadfromtaptalk1436035301145.png
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Het makkelijkst is hem onder een hoek los te draaien.
     
  11. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Oké dus het is niet mogelijk om hem op 1 of ander manier los te trekken/klikken? Auto was al voor gebouwd en wat ik al eerde poste is ook de eerste nitro auto...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  12. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    De gashevel zit inderdaad vast geklikt op de carburateur. die haal je er met een beetje kracht er zo van af.

    M.v.g. Mark
     
  13. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Oké top. Dan weet ik voor zo ver voldoende. Ga er van de week mee aan de slag.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Vanochtend aan de slag geweest. Carb los gehaald met de tips die jullie gaven.

    Wat benzine uit m'n motor getapt en carb hiermee schoongemaakt en Door gespoeld. Carb was aardig vervuild. Veel zand en vuil. Hierna bewoog de carb stukken beter. Ook lijkt het benzine beter Door te stromen. Mogelijk zat hier ook dus een restrictie in waardoor de motor na 5sec weer afsloeg?

    [​IMG]
    [​IMG]

    Helaas is pk racing morgen dicht dus wordt het a.s. dinsdag even een nieuwe lucht filtertje scoren. Deze was idd vervuild na goed bekijken hiervan (voorste filter schuimpje)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    als er zoveel troep in zat, kan het aan te raden zijn ook de motor zelf even open te maken..
    je weet niet of er misschien een keer vuil aan de verkeerde kant van het filter is gekomen..
    zit er ook zand in de motor, zul je daar ook even stevig aandacht aan moeten geven..

    er zijn zat mensen die niet goed met een luchtfilter om gaan.. niet schoonmaken, geen olie erin, of eraf halen als het ff tegen zit. wordt ook te vaak niet goed uitgelegd als zo'n auto verkocht wordt.
    rommel in een motor kan veel verzieken. en veel problemen veroorzaken.
     
  16. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Motor Had ik al schoongemaakt. Qua vuil viel het opzich mee. Meerendeels aan de buitenkant wat vooral zand was. Deze Had ik al schoongemaakt met benzine.

    Ook merkte ik net dat de vlakschuif meer als 1.5mm open stond in normale positie. Deze iets terug geschroefd volgens de algemene handleiding die ik toen ook erbij kreeg van pk racing.

    Ga vanmiddag is proberen om hem weer te starten en hopelijk blijft hij nu wel lopen.

    Verdere tips zijn welkom

    Gr.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  17. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Poging gedaan tot starten. Na 3x trekken slaat hij aan. Draaid even. En valt weer uit. Hoofd sproeier staat op 5 halve slagen open. Vlakschuif ongeveer 1.2mm open (normale stand) zoals het boekje beschrijft. Opneem sproeier staat geheel dicht?

    Wat ik wel raar vond is dat als ik me vinger op de uitlaat zet en hier mee speel De auto langer blijft draaien?

    Kloppen de afstellingen van mijn carb. Wel? Met name de opneem sproeier? Dacht dat deze altijd iets open hoorde te staat icm de hoofdsproeier(armer/rijker) of hoort de opneem sproeier geheel dicht te staan?

    Iemand tips?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    die opneem sproeier zal de mengselschroef zijn.
    en die zal te ver dicht staan. daardoor krijgt de motor te weinig brandstof.
    doordat jij de uitlaat dicht houd, wordt de druk in de tank hoger, en krijgt de motor dus meer brandstof

    kortweg, ergens krijgt die motor te weinig brandstof om te blijven draaien.
    een beetje spelen met de gasopening kan helpen. dit is nooit echt een 100% vaste waarde hoever dat open moet staan.
    soms werkt iets meer, soms iets minder. ergens rond die 1 mm zal je wel uitkomen.

    alles moet in verhouding met elkaar staan.
    gasopening, mengselschroef, grote naald en de middennaald (als je die hebt, vaak niet)
    die gasopening zal zo wel goed zitten, nu de hoofd en mengsel nog.
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik neem aan dat de manual ook iets over de basisinstelling van de sproeiers zegt
     
  20. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Als ik het me goed herinner van mn eigen CRT.5 staat de LSN/opneemsproeier nagenoeg gelijk met de ring van de gasstang aansluiting.
    1 en ander hangt een beetje af van de gebruikte brandstof en de viscositeit hiervan , maar in die buurt moet je ongeveer gaan zitten.
     

Deel Deze Pagina