Hong nor crt5 start slecht

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door at0ny, 4 jul 2015.

  1. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik ook hoor

    Vrouw en kinder. Volgende week weer werken is ook een hobby met 55 uur per week. En heb ook nog een zeer uitgebreide muziek verzameling. Waar ook wekelijks genoeg bij komt wat verwerkt moet worden. Ik verveel me nooit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
    at0ny vindt dit leuk.
  2. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Is het nu belangrijk dat de servo maximaal kan uit sturen of juist niet? Want ik heb nog is goed zitten kijken, en met het draaien van de servohevel naar binnentoe(richting carb) deze kan idd met stopbusje iets verder open gestuurd worden. Dit zou dan ook resulteren dat hij niet meer lichtjes bromt?
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je de uitslag van de servo niet op de zender kunt instellen is het belangrijk dat de servo op de maximale uitslag niet mechanisch geblokkeerd wordt door bv. het eindpunt van de carburateur of juist aan de andere kant dat de servo op zijn maximale uitslag op zeker de carburateur maximaal open trekt. Met dat stopbusje is dat prima in te stellen mits de carburateur bij 0-stand ook dicht is.

    Lichtelijk bromen van een servo is normaal, als er een lichte mechanische veerspanning op staat moet de servo blijven werken om zijn positie aan te houden.
     
  4. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Op de fs gt2b zender helaas niet in de stellen. Carb kan idd nog een stukje verder open gestuurd worden. Ik zal dan ook het stopbusje iets verder verschuiven zodat de servo 100% en maximaal open kan staan. Hij wordt nu een klein stukje hierdoor geblokkeerd waardoor hij lichtjes bromt. Hiervoor bij de oude instellingen van de 27mhz ontvanger had ik dat dus niet


    Bedankt voor de informatie!

    Aangezien ik nu ook weer rij met mijn torche amax truck(brushless) overweeg ik de fs gt3b zender aan te schaffen zoals je ook eerder adviseerde in mijn andere topic. Las dat deze wel de epa instellingen kon instellen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  5. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Nog een vraagje.

    Op Internet las ik over diverse Motor temperaturen. Wat is nu een normale uitgangspunt met name bedrijfstemperatuur van een nitro motortje?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat kan zeer veel verschillen, een 100 tot 120 graden is een aardige uitgangspunt maar een Kyosho motortje kan met gemak 170 graden worden.

    Als je motor goed is afgesteld moet je de temperatuur noteren en heb je een uitgangspunt voor die motor.
     
    at0ny vindt dit leuk.
  7. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Oké bedankt. Las op Internet tussen de 240 en 280 graden Fahrenheit. Dus dat klopt dan wel aardig tussen de 100 en 130 graden afhankelijk van type motor natuurlijk.

    Ik heb toevallig net mij ir temperatuur metertje binnen gehad vandaar mijn vraag. Ik ga dan ook de temperaturen noteren als uitgangspunt.

    Bedankt voor de informatie!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  8. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Vandaag even langs pk racing geweest mbt de servo afstellingen. Alles is oke bevonden. Dus blijkt dat ik het toch goed gedaan heb.

    Wel nog 1 stangetje afgesteld om de carb. wat soepeler te laten bewegen. Dit gaf de servo ook iets meer bewegingsruimte.

    Ieder geval bedankt voor alle informatie. Het heeft geholpen ondanks ik even de weg kwijt was...

    Voorlopig ga ik met de brushless 4x4 aan de slag aangezien ik hier gelijk een 2s lipo voor gehaald heb.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  9. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Alweer een jaartje geleden dat ik bezig was met de crt.5

    Wat is jullie advies met deze temperaturen als gloeiplug? Volstaat een r3 medium nog of moet ik naar een r2 Hot gloeiplug gaan?

    Ik las dat de crt.5 een 2.1cc motor had en hier het advies juist een r2 ghot gloeiplug voor nodig had. Terwijl ik de auto vorig jaar bereden had met een r3 medium plug. (En wat armer afgesteld had ivm moeizaam lopen)

    Ik wil namelijk weer met de crt.5 op pad gaan aangezien de hsp brontosaurrus voor onderhoud gaat.
     
  10. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik denk dat een r3 wel zal moeten werken nu. mocht het kouder worden kun je naar een r2 gaan.

    M.v.g. Mark
     
  11. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Hallo Mark. Dus ik kan ervan uit gaan dat ik gewoon de R3 medium weer kan gebruiken. Momenteel hèb ik nog 1 nieuwe liggen. En de bedoeling is om weer een aantal extra aan te schaffen.

    Ivm het kouder worden evt een R2 Hot erbij voor het geval?

    Rij trouwens gewoon op 16% nitro
     
  12. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Klopt helemaal!

    Met vriendelijke groet Mark
     
  13. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Is er iemand nog die een goeie webshop weet om het e.e.a te kunnen bestellen? Ben er achter dat mijn Sub C battery voor de gloeiplug starter niet meer goed is..

    Helaas is PK racing sinds 1 nov dit jaar gestopt. En dat was voor mij 10 min. Rijden helaas..
     
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    conrad?
    bol?

    Batterijen zijn vrij makkelijk aan te komen..
    is niet zo specifiek.
     
  15. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Had bol.com idd. Gezien maar dacht meer aan de gespecialiseerde rc winkels b.v.

    Betreft de crt.5 wou ik heb vanavond laten draaien.

    Tot ik op iets vreemds stuit

    Trekstarter doet niks.. vreemd geen compressie? Terwijl de Trekstarter vorig jaar vervangen is en dus nieuw. Als ik aan het start wiel draai onder de auto, wel compressie..

    Lijkt dus iets met de aandrijving van de Trekstarter.

    Nu heb ik de motor los gehaald en aan het asje waar de moer op zit van de Trekstarter zitten draaien. De ene keer pakt hij hem wel de andere keer dus niet?

    Iemand een idee wat er nu weer aan de hand is?[​IMG]

    Als ik dus op het asje druk en draai pakt hij hem wel. Met de moer erop draaid het asje niet mee maar 1 wel het moertje. Lijkt alsof hij het asje niet goed pakt?
    [​IMG]

    Iemand een idee wat het kan zijn? En wat ik er aan kan doen? Motor is vorig Jaar rijdend weg gezet. Met een drupje after run olie etc...
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2016
  16. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Je onewaylager is of vet geworden of kapot.

    Even heel goed schoonmaken met remmenreiniger bijvoorbeeld. Heel klein drupje olie erin en opnieuw proberen.
    Als hij het dan nog niet doet moet je hem vervangen.
     
  17. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    De benamingen weet ik nog niet allemaal maar idd zit er een lagertje in. Lijkt erop of de lagers vast zitten en zit ook veel vet op ja.

    Zon onewaylager(voor mij moer) kot zo iets om te vervangen en zit hier verschil in maat voering in?
     
  18. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Benamingen moet je ff leren, maar dat komt wel goed.
    Die "moer " is dus het eenrichtingslager.
    Daar zit een naaldlager in die de ene kant op doordraait en de andere kant op de as meeneemt.

    Als je een nieuwe moet hebben ben je denk ik rond de €15 kwijt. Zou je even in de manual moeten opzoeken wat het onderdeelnummer is en dat even online opzoeken.
     
  19. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Klopt benamingen komt idd van zelf.

    Morgen dus even het motortje weer los halen en evt de one way lager schoonmaken? Neem aan gewoon met een brake cleaner of iets of id dit juist niet goed voor de naaldlagertjes?..

    Zal.morgen eens in de manual kijken. Weet alleen dat het een x-12 2.1cc motor is verder is het allemaal onbekend. Zit alleen een bouwhandleiding in de doos.
     
  20. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Heb toevallig wat gevonden. one bay bearing set wordt aangeven als RS12/13 bij de x-12 motor schema. Zal een op Google gaan kijken of ik wat kan vinden.
     

Deel Deze Pagina