Hong nor crt5 start slecht

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door at0ny, 4 jul 2015.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    kijk even in het afstel topic, dat is een sticky.

    in principe, zeker als je met een andere brandstof/auto/motor begint, moet je alle naalden nakijken.
    eenmaal goed, kun je het verder met alleen de HSN af.

    andere brandstof heeft een andere dikte(olie), loopt dus makkelijker/moeilijker door de carb. dus naalden aanpassen.

    Je filmpje is wel een beetje aan de extreem korte kant om iets zinnigs over afstelling te melden.
    Zowieso is de hoofdregel dat de motor met de spuugmethode getest kan worden. Spuugje op de kop/vinger, hoor je binnen 2 sec gesis, motor te heet, rijker zetten.
    kun je de motor zonder spuugje vastpakken zonder pijn, is hij veel te rijk. armer.

    max 5 sec volgas.
    liefst een beetje rook zichtbaar.
    verder moet je het afsteltopic maar ff nakijken.


    Bij de weg, de glowdriver die je nu hebt, heb ik ook.
    let vooral op het veertje net bij de schroefdraad, onder de meter.
    daar zit een koper dingetje.
    Die moet goed zitten.. metertje kan kapot zijn, dat maakt niet uit.. maar als dat koper dingetje niet goed zit, gaat hij raar doen.
    en niet te strak dichtdraaien. gaat het kunststof kapot, en dan gaat het ook mis.
     
    at0ny vindt dit leuk.
  2. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Sticky heb Ik al gelezen idd. Hij pruttelt nu dus denk zelf dat hij te rijk staat. Volgas rookt hij ja. Alleen denk ik zelf dat die een slagje rijker mag staan.

    Heb al wat documenten van internet gehaald dus moet goedkomen. Is alleen verwarrend als die namen HSP LSN etc. HSP is dus Gewoon de hoofsproeier. Maar komt goed. Begint het nu door te krijgen..

    Kop word niet echt super warm. Spug methode geprobeerd.

    Klopt idd onder het metertje de koperen draad/veer. Die was dus afgebroken op de soldeerpunt van het metertje. Wat tin erop en hij deed het weer. Daar blijf ik dus mooi vanaf haha!
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Te rijk merk je vanzelf, dan gaat hij ook traag optoeren.

    Temperatuur is momenteel natuurlijk even niet 100% leidend.. aangezien het redelijk fris is.
    let met name even op dat de motor niet -10 graden is als je gaat starten.
    vinden je zuiger en bus niet zo heel prettig. Kan wel, maar komt de levensduur niet ten goede.

    Let op geluid, rook, prestatie en temp.
    door de tijd heen leer je vanzelf wat belangrijk is, en op den duur hoor je van ver dat een motor niet lekker staat.
    gewoon veel doen ;-)
    en echt opletten dat je niet heftig arm gaat. Want dat vreet zuigers.
    rijk kan een stuk minder kwaad.
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Nog een tabel om je op gang te houden.

    upload_2016-11-29_17-10-44.png
     
    at0ny vindt dit leuk.
  5. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Dat is wel een handige ja. Die was ik nog niet tegen gekomen bedankt!
     

Deel Deze Pagina