Hong nor crt5 start slecht

Haha ja maar ik heb meer hobby's helaas. Een zeeaquarium heeft ook veel tijd en onderhoud nodig [emoji14]..

Ik ook hoor

Vrouw en kinder. Volgende week weer werken is ook een hobby met 55 uur per week. En heb ook nog een zeer uitgebreide muziek verzameling. Waar ook wekelijks genoeg bij komt wat verwerkt moet worden. Ik verveel me nooit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien eerst dat stopbusje (een beetje) terug zetten waarop die stond:

2128183e452425b2581dc2863fdc33f2.jpg


Dat zal de servo wwat meer ruimte geven op de volle uitslag.

Is het nu belangrijk dat de servo maximaal kan uit sturen of juist niet? Want ik heb nog is goed zitten kijken, en met het draaien van de servohevel naar binnentoe(richting carb) deze kan idd met stopbusje iets verder open gestuurd worden. Dit zou dan ook resulteren dat hij niet meer lichtjes bromt?
 
Als je de uitslag van de servo niet op de zender kunt instellen is het belangrijk dat de servo op de maximale uitslag niet mechanisch geblokkeerd wordt door bv. het eindpunt van de carburateur of juist aan de andere kant dat de servo op zijn maximale uitslag op zeker de carburateur maximaal open trekt. Met dat stopbusje is dat prima in te stellen mits de carburateur bij 0-stand ook dicht is.

Lichtelijk bromen van een servo is normaal, als er een lichte mechanische veerspanning op staat moet de servo blijven werken om zijn positie aan te houden.
 
Als je de uitslag van de servo niet op de zender kunt instellen is het belangrijk dat de servo op de maximale uitslag niet mechanisch geblokkeerd wordt door bv. het eindpunt van de carburateur of juist aan de andere kant dat de servo op zijn maximale uitslag op zeker de carburateur maximaal open trekt. Met dat stopbusje is dat prima in te stellen mits de carburateur bij 0-stand ook dicht is.

Lichtelijk bromen van een servo is normaal, als er een lichte mechanische veerspanning op staat moet de servo blijven werken om zijn positie aan te houden.

Op de fs gt2b zender helaas niet in de stellen. Carb kan idd nog een stukje verder open gestuurd worden. Ik zal dan ook het stopbusje iets verder verschuiven zodat de servo 100% en maximaal open kan staan. Hij wordt nu een klein stukje hierdoor geblokkeerd waardoor hij lichtjes bromt. Hiervoor bij de oude instellingen van de 27mhz ontvanger had ik dat dus niet


Bedankt voor de informatie!

Aangezien ik nu ook weer rij met mijn torche amax truck(brushless) overweeg ik de fs gt3b zender aan te schaffen zoals je ook eerder adviseerde in mijn andere topic. Las dat deze wel de epa instellingen kon instellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een vraagje.

Op Internet las ik over diverse Motor temperaturen. Wat is nu een normale uitgangspunt met name bedrijfstemperatuur van een nitro motortje?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan zeer veel verschillen, een 100 tot 120 graden is een aardige uitgangspunt maar een Kyosho motortje kan met gemak 170 graden worden.

Als je motor goed is afgesteld moet je de temperatuur noteren en heb je een uitgangspunt voor die motor.
 
Dat kan zeer veel verschillen, een 100 tot 120 graden is een aardige uitgangspunt maar een Kyosho motortje kan met gemak 170 graden worden.

Als je motor goed is afgesteld moet je de temperatuur noteren en heb je een uitgangspunt voor die motor.

Oké bedankt. Las op Internet tussen de 240 en 280 graden Fahrenheit. Dus dat klopt dan wel aardig tussen de 100 en 130 graden afhankelijk van type motor natuurlijk.

Ik heb toevallig net mij ir temperatuur metertje binnen gehad vandaar mijn vraag. Ik ga dan ook de temperaturen noteren als uitgangspunt.

Bedankt voor de informatie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag even langs pk racing geweest mbt de servo afstellingen. Alles is oke bevonden. Dus blijkt dat ik het toch goed gedaan heb.

Wel nog 1 stangetje afgesteld om de carb. wat soepeler te laten bewegen. Dit gaf de servo ook iets meer bewegingsruimte.

Ieder geval bedankt voor alle informatie. Het heeft geholpen ondanks ik even de weg kwijt was...

Voorlopig ga ik met de brushless 4x4 aan de slag aangezien ik hier gelijk een 2s lipo voor gehaald heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alweer een jaartje geleden dat ik bezig was met de crt.5

Wat is jullie advies met deze temperaturen als gloeiplug? Volstaat een r3 medium nog of moet ik naar een r2 Hot gloeiplug gaan?

Ik las dat de crt.5 een 2.1cc motor had en hier het advies juist een r2 ghot gloeiplug voor nodig had. Terwijl ik de auto vorig jaar bereden had met een r3 medium plug. (En wat armer afgesteld had ivm moeizaam lopen)

Ik wil namelijk weer met de crt.5 op pad gaan aangezien de hsp brontosaurrus voor onderhoud gaat.
 
Ik denk dat een r3 wel zal moeten werken nu. mocht het kouder worden kun je naar een r2 gaan.

M.v.g. Mark
Hallo Mark. Dus ik kan ervan uit gaan dat ik gewoon de R3 medium weer kan gebruiken. Momenteel hèb ik nog 1 nieuwe liggen. En de bedoeling is om weer een aantal extra aan te schaffen.

Ivm het kouder worden evt een R2 Hot erbij voor het geval?

Rij trouwens gewoon op 16% nitro
 
Is er iemand nog die een goeie webshop weet om het e.e.a te kunnen bestellen? Ben er achter dat mijn Sub C battery voor de gloeiplug starter niet meer goed is..

Helaas is PK racing sinds 1 nov dit jaar gestopt. En dat was voor mij 10 min. Rijden helaas..
 
conrad?
bol?

Batterijen zijn vrij makkelijk aan te komen..
is niet zo specifiek.
Had bol.com idd. Gezien maar dacht meer aan de gespecialiseerde rc winkels b.v.

Betreft de crt.5 wou ik heb vanavond laten draaien.

Tot ik op iets vreemds stuit

Trekstarter doet niks.. vreemd geen compressie? Terwijl de Trekstarter vorig jaar vervangen is en dus nieuw. Als ik aan het start wiel draai onder de auto, wel compressie..

Lijkt dus iets met de aandrijving van de Trekstarter.

Nu heb ik de motor los gehaald en aan het asje waar de moer op zit van de Trekstarter zitten draaien. De ene keer pakt hij hem wel de andere keer dus niet?

Iemand een idee wat er nu weer aan de hand is?
4693dfd52303601e3436ee55ef88d822.jpg


Als ik dus op het asje druk en draai pakt hij hem wel. Met de moer erop draaid het asje niet mee maar 1 wel het moertje. Lijkt alsof hij het asje niet goed pakt?
0ae226dc08d4521d04cb6930d7c81964.jpg


Iemand een idee wat het kan zijn? En wat ik er aan kan doen? Motor is vorig Jaar rijdend weg gezet. Met een drupje after run olie etc...
 
Laatst bewerkt:
Je onewaylager is of vet geworden of kapot.

Even heel goed schoonmaken met remmenreiniger bijvoorbeeld. Heel klein drupje olie erin en opnieuw proberen.
Als hij het dan nog niet doet moet je hem vervangen.
 
Je onewaylager is of vet geworden of kapot.

Even heel goed schoonmaken met remmenreiniger bijvoorbeeld. Heel klein drupje olie erin en opnieuw proberen.
Als hij het dan nog niet doet moet je hem vervangen.

De benamingen weet ik nog niet allemaal maar idd zit er een lagertje in. Lijkt erop of de lagers vast zitten en zit ook veel vet op ja.

Zon onewaylager(voor mij moer[emoji23]) kot zo iets om te vervangen en zit hier verschil in maat voering in?
 
Benamingen moet je ff leren, maar dat komt wel goed.
Die "moer " is dus het eenrichtingslager.
Daar zit een naaldlager in die de ene kant op doordraait en de andere kant op de as meeneemt.

Als je een nieuwe moet hebben ben je denk ik rond de €15 kwijt. Zou je even in de manual moeten opzoeken wat het onderdeelnummer is en dat even online opzoeken.
 
Klopt benamingen komt idd van zelf.

Morgen dus even het motortje weer los halen en evt de one way lager schoonmaken? Neem aan gewoon met een brake cleaner of iets of id dit juist niet goed voor de naaldlagertjes?..

Zal.morgen eens in de manual kijken. Weet alleen dat het een x-12 2.1cc motor is verder is het allemaal onbekend. Zit alleen een bouwhandleiding in de doos.
 
Heb toevallig wat gevonden. one bay bearing set wordt aangeven als RS12/13 bij de x-12 motor schema. Zal een op Google gaan kijken of ik wat kan vinden.
 
Back
Top