honnybee fp hand oog coördinatie

hallo piloten,

ik heb nu sins een week een honnybee fp hij vliegt wel goed maar alleen als ik er achter sta ik bijvoorbeeld een bocht wil maken gaat ie 9/10 keer recht naar beneden.

is het nu eigenlijk zo dat de honnybee recht om hoog zou moeten vliegen als je de stick in het midden van je zender laat ? want ik moet altijd tegen sturen.

en hoe is mijn slechte hand oog coördinatie te traine ?

stef

nee, gelukkig is het niet zo makkelijk.

Een heli blijft nooit recht hangen als je de sticks in het midden laat. Als hij opstijgt heeft hij om te beginnen last van het grondeffect, waardoor hij zijdelings wil wegschuiven. Vergelijk de heli met een knikker op een bolle plaat. Die zal er ook niet op blijven liggen als je niks doet.

Het trainen van je hand oog coordinatie kan je perfect doen met de heli zelf, gewoon veel vlieguren maken :)

Ik zou nog niet beginnen met bochten maken. Ga je de komende maanden concentreren op hoveren met de staart naar je toe. Probeer de heli op één plek te houden zonder dat de staart wegdraait. Houd dus altijd de staart naar je toe.

Veel succes!

dat lukt wel om hem aardig stil te houden en net nog weer ff rondje gevlogen en ging nu wel al wat beter alleen had veel last van tegenwind :(

stef

ja, wind kan de honeybee totaal niet tegen. Dan is het beter om het in je huiskamer te proberen. (of je moeder daar blij mee is is een ander verhaal ;))

Back