Hoofdas Trex600N

Plaatsen jullie de as van de flybar-versie dan op de FBL ? De nieuwe is, voor alle duidelijkheid de DFC-versie.

grts,
Ronny

Jup...
De flybar versie was eigenlijk hetzelfde. voornaamste wijziging was de kop zelf.

Nu zijn er ook nog 2 versies in de markt, voor zover ik zie..
een "upgrade" van mijn versie, met wat andere kleuren alu, wat mooier gefreesde delen etc. Bijna alles qua delen zo over te zetten op de mijne, en op de flybar versie.

Daarnaast heeft men de DFC.
Als ik jouw frameplaten zo zie, is het meeste ook zo over te zetten. blijkbaar is alleen jouw hoofdas, kop en swash anders.
Zat net ff in de handleiding te kijken, je ziet eigenlijk nergens dat die as in het onderste lager komt... waarom dat hele lagerblok dan in de heli stoppen?

waarom dat hele lagerblok dan in de heli stoppen?

Omdat dat vermoedelijk goedkoper is dan de CNC bank herprogrammeren voor een frame-versteviging, en dan kleine Chinakindertjes moeten omtrainen om niet deeltje A maar deeltje B in de doos te stoppen....

Dat lagerblok doet de job net zo goed en is reeds voorhanden....

Groet, Bert

Besten,

Ik heb vandaag een reactie van Robbe gekregen ivm de hoofdas. Een zekere Carsten Druleib schrijft :

Hallo,

dies ist bei den aktuellen Modellen von Align richtig und nicht aenderbar. Es werden nur 2 Lager verwendet - eine laengere Welle gibt es nicht.

mit freundlichen Grüßen / with best regards

robbe® Modellsport GmbH & Co. KG
i.A.
Carsten Druleib
Robbe-Service-Center
Metzloser Strasse 38
36355 Grebenhain

De derde lager is dus overbodig en de constructie dient enkel voor de stabiliteit van het frame. Denk dat ik dit lager ga verwijderen en enkel het frame plaats. Misschien komt hij ooit nog eens van pas ........

Weer een probleem opgelost ;).

Alvast iedereen bedankt voor het meedenken.

grts,
Ronny

Nou, probleem opgelost, toch?

Het zou van Robbe/Align netjes zijn geweest als ze hier even iets van vermeldden in de manual of desnoods op een los erratum in de doos....

Maar het is nu opgelost, nu lekker vliegen :zon:

Groet, Bert

zo, n onzin ,

ik heb een 4 of 5 jaar oude 600er nitro 'limited edition' vliegen,
daar is die langere hoofdas ingebouwd met 3 lagers,
en dat staat ook in het manuaal,

verder boven heb ik zelfs de maat van de as en de bestellnummer

zeker een :n00b: van Robbe

Groet, Uwe

nee, de DFC versie heeft men gewoon het derde lager niet nodig.

dus je hebt wel gelijk, alleen in de DFC versie gaat het niet op.
wel apart dat ze er niets over vermelden in de handleiding

trouwens , de oude as met 201 mm
staat nog steeds bij RCH in onderdelen 600e,
en niet bij nitro,

dus moet men bij kopen wel opletten,
ik gebruik in mijn 'oldie' de 3 lagers versie,
en dat werkt voor mij suuper,

maar jij heeft wel gelijk @Student: !

Groet
Uwe

Back