hoofdmotor tandwiel piccolo

• Topicstarter Topicstarter damager
  • Startdatum Startdatum
D

damager

Guest
Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, dus zal me eerst even voorstellen:

Mijn is Raymond a.k.a Damager(verder geen modelbouw ervaringen), ik ben 33 jaar en ben al enige tijd eigenaar van een Ikarus Piccolo v2.
Heb m netjes in elkaar zitten en afgesteld.
Nu ben ik zover dat het picoboardje goed is afgesteld, maar als ik vol gas geef, kom ik niet van de grond.
Ik denk zelf dat een ander tandwieltje op de hoofd motor moet, maar daar loop ik even vast.
Want er zit een 10 tandig wieltje op de motor, moet ik nu naar 9 of 8, of moet ik juist naar 11 of 12???

Grtz,
Damager

Als de propeller of schroef harder moeten!!!!
Zal je meer tanden op je motor moeten zetten.
En dan is nog de vraag kan de motor dat wel aan.
En het stroomverbruik gaat ook omhoog denk ik
mvg
Frederik:D:D

11 of 12 dus...
thanx voor de reply i.i.g.

ik heb nog 3 motortjes liggen dus das geen probleem.;)

ik weet nu tenminste welke kant ik op moet (omhoog lol!)

Grtz,
Damager

is dit trouwens normaal???
want er zitten standaard 8,9 en 10 tandjes bij de piccolo.

Grtz,
Damager

Nee dat is niet normaal, daarom heeft het ook weinig zin om er groter op te gaan zetten.

Waarschijnlijk is er dus iets anders aan de hand.

Met wat voor een accu vlieg ( of althans, wil je gaan vliegen ;) )
Ik vermoed dat je een te lichte accu gebruikt, niet toevallig een 2S lipo (7.2v )op de standaard motor van een Piccolo ???

ik gebruik idd een 7,4V S2-1P van 1250mah 15c.
en de standaard accu, maar die doet het net zo goed(niet dus)

Grtz,
Damager

2s lipo kan best, ik heb ook een piccolo v2, die ik trouwens inmiddels niet meer gebruik, heb daar allerlei upgrades op gedaan, metal head, brushless motor, etc. Het makkelijkste is gewicht verlagen door er een 800mah 2s lipo voor te gebruiken. Je kunt ook een groter tandwiel op de motor zetten. Is geen enkel probleem! Ik heb ook de pitch iets verhoogd, er zitten ringetjes voor meegeleverd. Maar gewichtverlaging en rpm verhoging geven het beste resultaat. Ik heb de bladen ingekort en rpm verder verhoogd, zogenaamde moth versie gemaakt. Daar wordt ie een stuk stabieler van! als je met google piccolo moth zoekt vind je vast genoeg info!

ik gebruik idd een 7,4V S2-1P van 1250mah 15c.
en de standaard accu, maar die doet het net zo goed(niet dus)

Grtz,
Damager

Toch raar inderdaad......als ik naar mijn eigen Pic kijk vliegt ti perfect op de standaard accu, maar als ik er een 2S lipo onder hang komt i nauwelijks los.
Kk kan een 2S wel vliegen met een ander motor.

op dit moment vlieg ik al weer een aantal jaar met een 3s 1300 pakket ( even zwaar als het standaard NiMh pakket)

Kan het niet zijn dat je accus niet goed zijn opgeladen ??

Het standaardpakket is best zwaar maar heeft een hogere spanning volgens mij. Dan draait de motor dus harder en heb je genoeg lift. Op een 650mah 3s komt ie denk ik ook erg makkelijk los van de grond.....

@Mautje:
ik heb ook andere rotorbladen erop geschroeft, van caliber m24 heli (standaard rotorbladen wapperen bij mij!) had al gelezen dat er dan meer toeren gemaakt moeten worden.En de Mothmod was al bekend bij mij, maar bedankt voor de tip.
In iedergeval goed om te lezen dat er grotere tandjes op kunnen.

@Ferdy:
Om de (kokam van conrad)lipo's te laden gebruik ik een graupner ultra 14 + graupner balancer 5plus. en hij gaat piepen als ie klaar is......
verder heb ik geen apparatuur om dit te meten.
zal eens een 3s lipo proberen maar heb al eens een piccoboardje gemold.dus eigenlijk zie ik dat niet zo zitten.of zijn die piccoboardjes van de v2 anders dan de oude??

Grtz,
Damager

Zelf heb ik altijd, dus vanaf het eerste begin op 3s 1250 mah lipo gevlogen in de piccolo. Alles kan er tegen, alleen de staartmotor kun je af en toe wat eerder uitfikken.

En om eerlijk te zijn, geen flauw idee waarom hij niet van de grond komt.
Kan de heli wel voldoende toeren maken? Zitten de bladen wel goed? Doet hij het op je standaardaccu nog wel? (zo ja, moet je voltage gewoon omhoog, dus 3s gaan vliegen)

@student:
TS melde ook dat op het standaard pakket de Pic nauwelijks los kwam.....

@Damager:
op 3S vliegen doe ik dus al jaren.... en inderdaad alleen de tailmotor moet zo af en toe vervangen worden.

btw:
Niet zo lang geleden heb ik van mijn reserve onderdelen een Pic gebouwd die op 2s vloog. Ik vloog toen met een RK-370SD motor (Net even opgezocht)van een oude Walkera ( geen idee meer welt type) met een 10 pion. Vloog als een raket....
Kijke eens wat voor motortjes je hebt liggen ....

Gr
Ferdy

Laatst bewerkt:
@Mautje:
Het standaard pakket weeg 106gr 9.6V 650MaH
Mijn 3s 1300 weegt 103 gr.....

BTW: ben altijd op zoek naar onderdelen ....... kan/wil je nog wat kwijt ;) ??

Gr
Ferdy

Met de m24 blaadjes zal hij nooit loskomen op een 2s pakketje.
Die hebben namelijk veel minder spoed waardoor je een hoger toerental moet draaien.
Met die bladen moet je dus 3s gebruiken en gaat gewoon goed.

Als je bedenkt dat een 25c 800mah 2s pakket maar 43 gram weegt snap je wel dat dat een enorm verschil uitmaakt op de piccolo. En ik weet niet meer de exacte berekening maar ik geloof dat elke gram 5 seconden vliegtijd extra opleverde. En dit soort heli's vliegen gewoon veel beter als ze lichter zijn......

Ik heb zeker nog een boel onderdelen liggen en die kun je voor weinig van me overnemen hoor. Ik heb de originele brushless motor met ESC nog liggen, de metal head, en volgens mij ook nog nieuwe metalen flybar grips. Laat maar ff weten wat je zoekt, zal ik je laten weten wat ik heb, maken we er een leuk prijsje voor, klaar! Ik vlieg er toch niet meer mee ;)

Laatst bewerkt:
@maudje: ik heb evt. belang by het bl-setje.maar kan ik daar vanmiddag even op terug komen? ben nu op mn werk.
grtz,
damager

uiteraard, ik ben ook op mn werk dussssss....

Ik zie trouwens dat je in Amselveen woont? Ik woon in Kudelstaart dus das 20 minuten rijden..... :-)

Als je bedenkt dat een 25c 800mah 2s pakket maar 43 gram weegt snap je wel dat dat een enorm verschil uitmaakt op de piccolo. En ik weet niet meer de exacte berekening maar ik geloof dat elke gram 5 seconden vliegtijd extra opleverde. En dit soort heli's vliegen gewoon veel beter als ze lichter zijn......

klopt....... 5 seconden per gram of zo wordt algemeen wel aangenomen..
ik heb voor 1300 gekozen...bijna 20minuten hooveren en rustig heen en weer toeren in de woonkamer :)

Ik heb zeker nog een boel onderdelen liggen en die kun je voor weinig van me overnemen hoor. Ik heb de originele brushless motor met ESC nog liggen, de metal head, en volgens mij ook nog nieuwe metalen flybar grips. Laat maar ff weten wat je zoekt, zal ik je laten weten wat ik heb, maken we er een leuk prijsje voor, klaar! Ik vlieg er toch niet meer mee ;)

ben erg geintereseerd in de metalen rotorhead upgrades... ook ik ben op mijn werk dus vanavond ff heen en weer via PM??

Gr
Ferdy

Back