hoofdmotor tandwiel piccolo

• Topicstarter Topicstarter damager
  • Startdatum Startdatum
nou zeg, dit is niet eens de "te koop" sectie en je bent al de helft aan 'impuls' kopers kwijt,lol;)

@iedereen:
Bedankt voor de replies!!:worship:

Ik weet nu dat ik over moet stappen naar 3 cellen lipoz, mocht dat niet helpen dan pas een andere tand op de motor.(hoop 't niet)

@mauTje:
Yep, lekker dichtbij. ik neem wel via pb contact met je op als ut goed is.

Grtz,
Damager

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou gewoon ff het toerental meten, dan weet je precies waar je staat. Kan ook throttle curve zijn die bijvoorbeeld te laag staat.....

Dat hangt van de zender af die je gebruikt. Normaal gesproken kun je de gas kurve instellen. Die bepaalt dan hoeveel gas je bij een bepaalde stand van je stick hebt....

ik heb een zender die bij de piccolo geleverd werd van lexor nova 4+1..(35mhz) en een lexor nova 6 (40mhz) valt niet veel meer af te stellen dan de trim. maar.....dat heeft wel effect.

Bij een basis pic is dat inderdaad niet mogelijk
Dit soort FP helicoptertjes zijn prima te vliegen met een 4ch zender...en hebben geen curve nodig.

Stick beneden = motor uit
Stick boven= motor maximaal aan

Helemaal mee eens, ik heb ook nog eens zo'n zender gehad. Voordeel is dan ook dat je niets in hoeft te stellen..... :-)

@Ferdy:
Het blijft idd vreemd..
Misschien moet ik even een opsomming geven van mijn setup:

• Piccolo V2 staartmotor.
  • Piccolo V2 landing gear.
  • G310 motortje.
  • Piccoboard plus.
  • Alu kopje en swashplate
  • Vrijloop
  • M24 rotorbladen
  • Trainingsset (pingpongballen!)
de lipo is 96 gr.

Ziet er goed uit gewoon een normale Piccolo......op wat alu parts na.
Als eerst zou ik de M24 bladen vervangen voor de standaard. (Die dingen hebben veel te weinig pitch om op een 2 lipo pakketje je heli te laten vliegen) er valt nog een ding op:

De vrijloop lager.... gezien je melde dat je niet los komt, maken de bladen niet genoeg toeren. Tis een "wild quess" maar heb je toevallig niet het vrijlooplager omgedraaid??? bij omgedraaid lager komen de bladen wel op toeren maar lang niet genoeg. testen kan je dat door je bladen met de klok mee te draaien het hoofd tandwiel moet dan niet mee draaien. Als je tegen de klok in draait moet het hoofdtandwiel wel mee draaien en ook de motor moet mee draaien.

Overigens: Gezien je setup zou je Piccolo gewoon moeten vliegen ......:confused:.... eigenlijk kan ik de vinger niet op de zere plek leggen. Wat ik doe om problemen te vinden is vaak terug naar af. In het geval van jou Piccolo betekend dat dat je de Pic naar een volledig standaard V2 terug bouwt dwz: al het alu eraf en ook je vrijloop en je M24 bladen eraf...
Je bouwt je heli dan eigenlijk helemaal opnieuw op en kan alle delen afzonderlijk controleren en kijken waar het evt fout gaat

@Ferdy:
Als ik de standaard bladen (nieuw) gebruik gaan ze al wapperen/flapperen bij een heel laag toerental en om die nou te gaan verstevigen met vezels of tape heb ik niet zo'n zin in. Het zou toch gewoon uit de verpakking moeten werken. (wel jammer)

Wat betreft de vrijloop lager, deze draait met de klok mee zonder de motor mee te nemen.dus dat lijkt me goed, maar heb deze wel al eens verkeerd om geinstalleerd, met als gevolg dat de rotor geen aandrijfing krijgt (heeeeeeeeeel lichtjes). In het lagertje zitten staafjes(die dan om het asje rollen) een der staven is er eens uit geweest en heb ik toen terug weten te plaatsen, dus dat zou dan gewoon weer moeten werken toch?

En wat betreft het elimineren van het probleem door het pakketje opnieuw te bouwen is een hele goeie natuurlijk!! (doen ze in de car-audio scene ook, alles weer los, opnieuw kabels leggen(andere routes) 1 voor 1 aansluiten en testen dan de volgende aansluiten en testen tot je het probleem hebt)
Het is een hele tijdrovende bezigheid, maar de enige goeie.

Thanx

Balanceer je bladen eens .......wie weet..
Voor wat de originele bladen betreft, ik vond ze in aanschaf zo duur dat ik ben overgestapt op de FP bladen van een Honey bee FP kosten maar een euro of 2.50 nog nooit last gehad van flapperen...

tjsa.... misschien is opnieuw beginnen wel het handigst...

Gr
Ferdy

Als je dat gaat doen, zet dan eerst de standaard hoofdtandwiel er eens op (zonder vrijloop)

Zet anders alsnog eens een ander motortje erop, of een groter tandwiel op de motor (puur voor de test)

Mannen,

Hij vliegt inmiddels! Hij is gisteravond langs geweest en we hebben um binnen 15 minuten aan de praat gekregen. Combinatie van veel te zwaar (286 gram zonder kap) met een toerental van ongeveer 1210 toeren door de 2s lipo en bladen die 3 graden pitch gaven. Standaard bladen gemonteerd, 42 gram 2s lipo geplaatst en op die manier gewicht teruggebracht naar rond de 240 gram. Komt nu de brushless versie op, en dan 2s of 3s met bijbehorend tandwiel (10 of 13). Hatsee, we hebben er weer een vliegende heli bij! :-)

Back