Hoofdrotor Honeybee FP V2

  • Topicstarter Topicstarter Romualdus
  • Startdatum Startdatum
R

Romualdus

Guest
Hallo,

Ik ben sinds kort van mijn Lama V4 overgestapt naar de HoneyBee FP V2.
Er mee gevlogen heb ik nog niet omdat hetvolgende probleem zich voordoet.
Sluit ik de Lipo aan gaat de hoofdrotor, ondanks dat de knuppel plus trim helemaal minimaal staat, op een laag toerental draaien.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Al filmpjes van de FP HB op youtube bekeken en daar staat de hoofdrotor echt stil bij minimale trim en knuppelstand.

b.v.d.
Romualdus
 
@Romaldus:

Ik weet dat bij de brushless E-Sky ESC's deze op de volgende manier het regelbereik worden aangeleerd, mogelijk kan het met de 4in1 bij de Honey Bee ook zo:

Lipo afkoppelen, throttle stick op 'volgas', zender aan, lipo aankoppelen, wachten (duurt enkele seconden) totdat deze 'gebonden' is (dan knippert de led op de 4in1 niet meer, maar blijft deze continu branden; en omdat de throttle op volgas staat brand deze rood, throttle stick naar '0' (moet de led groen worden). Mogelijk werkt het nu dan zoals bedoeld. Zou dit dus eerst proberen. ;)

Kan ook zijn, dat je eerst weer de lipo af moet koppelen, zender uit en dan zoals normaal (dus met de throttle stick op '0') opstarten.

Een een tip : blijf van de stelschroeven af! :confused: Dit staat af fabriek meestal goed ingeregeld. Probeer eerst met de Honey Bee te vliegen.
De gain stelschroef waar Zillion13 naar refereert heeft niets met de hoofdrotor te maken!!

Laat je nog wel even weten "of het gelukt is" ??

Groet,
Robbie
 
@Romaldus:

Ik weet dat bij de brushless E-Sky ESC's deze op de volgende manier het regelbereik worden aangeleerd, mogelijk kan het met de 4in1 bij de Honey Bee ook zo:

Lipo afkoppelen, throttle stick op 'volgas', zender aan, lipo aankoppelen, wachten (duurt enkele seconden) totdat deze 'gebonden' is (dan knippert de led op de 4in1 niet meer, maar blijft deze continu branden; en omdat de throttle op volgas staat brand deze rood, throttle stick naar '0' (moet de led groen worden). Mogelijk werkt het nu dan zoals bedoeld. Zou dit dus eerst proberen. ;)

Kan ook zijn, dat je eerst weer de lipo af moet koppelen, zender uit en dan zoals normaal (dus met de throttle stick op '0') opstarten.

Een een tip : blijf van de stelschroeven af! :confused: Dit staat af fabriek meestal goed ingeregeld. Probeer eerst met de Honey Bee te vliegen.
De gain stelschroef waar Zillion13 naar refereert heeft niets met de hoofdrotor te maken!!

Laat je nog wel even weten "of het gelukt is" ??

Groet,
Robbie

Robbie,

Bedankt voor de snelle reactie en tip.
Momenteel ben ik nog op vakantie, zodra ik thuis ben zal ik het uitproberen en je berichten.

groet,

Romualdus
 
Back
Top