Hallo mensen
Als ik mijn bladen uitvouw, probeer ik meestal de voorkant van de bladen in een paralelle lijn te zetten van de bladhouders.
dit geldt voor de hoofd-en staartroterbladen.
Als ik echter het toerental na een vlucht naar beneden breng en de rotor draait niet meer, dan constateer ik dat de hoofdroterbladen nog steeds staan zoals ik bij het optoeren heb gezet,maar dat de staartrotorbladen een andere positie hebben aangenomen.
nl. ze ijlen voor op de roterbladhouderlijn.
is dit normaal?
is dit een probleem?
is er iets aan te doen?
Ik begrijp dat er in de cfk-hoofdrotorbladen een strip lood aan de voorkant zit en bij de cfk-staartblaadjes niet.
moet ik de staartrotorblaadjes vaster in de houders zetten, of gewoon zoals nu?
groet Richard
Als ik mijn bladen uitvouw, probeer ik meestal de voorkant van de bladen in een paralelle lijn te zetten van de bladhouders.
dit geldt voor de hoofd-en staartroterbladen.
Als ik echter het toerental na een vlucht naar beneden breng en de rotor draait niet meer, dan constateer ik dat de hoofdroterbladen nog steeds staan zoals ik bij het optoeren heb gezet,maar dat de staartrotorbladen een andere positie hebben aangenomen.
nl. ze ijlen voor op de roterbladhouderlijn.
is dit normaal?
is dit een probleem?
is er iets aan te doen?
Ik begrijp dat er in de cfk-hoofdrotorbladen een strip lood aan de voorkant zit en bij de cfk-staartblaadjes niet.
moet ik de staartrotorblaadjes vaster in de houders zetten, of gewoon zoals nu?
groet Richard