Hoofdtandwiel raakt belt tandwiel

Student

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Momenteel heb ik een trex 450SE om in elkaar te zetten.
Tijdens het bouwen ben ik een klein puntje tegengekomen, waarvan ik graag wil weten wat anderen hier mee gedaan hebben.

Bij het installeren van de maingear (hier zit het tandwiel voor de staartaandrijving al aan vast) gaat alles goed, maar bij het draaien van de rotor raakt de maingear het kleine tandwiel van de staartaandrijving. Hier moet bij opgemerkt worden dat een uitstulping op het kleine tandwiel geraakt wordt, niet de tanden zelf.

Het gaat om ongeveer 0,1 mm, net genoeg om even hoorbaar en voelbaar te zijn.
Dit is niet goed, ik ga het een en ander nog even bijslijpen maar ik vroeg me af of anderen dit al eens ondervonden hebben en wat zij er aan gedaan hebben.

Heel vaag probleem, ik heb 2 a 3 maanden geleden een GF gebouwt en had toen geen probleem met die tandwielen, maar zit jouw hoofdtandwiel niet in elkaar gebouwt want daar heb ik namelijk die ruimte tussen zitten die jij waarschijnlijk te kort komt ???
En verder zou ik het niet weten ...!?!?

Suc6 met bouwen

Heb hem gister weer een stuk ontmanteld

het hoofdtandwiel en die eronder voor de belt zaten al in elkaar. Deze kunnen niet op een andere afstand ten opzichte van elkaar geplaatst worden, dan komt er iets anders klem te zitten.

Ik ben er nu achter dat op het kleine tandwiel (dus naast de combo main en onderliggend belt tandwiel) een miniscuul klein uitstulpinkje plastic zat, wat de maingear bij iedere rondgang van het kleine tandwiel aanraakte. Dit had mn pre bouw controle overleefd:p

Na dit er uit getikt te hebben was het probleem opgelost. De ruimte tussen de twee is nog steeds niet veel, maar ik neem aan dat daar door align rekening mee gehouden is.

Iig bedankt voor de reacties.

Back