hoog vermogen sinus-regelaars

mooie dingetjes, en ook lekker veel amps, wel beetje te duur naar mijn mening, voor zo'n regelaar geraak je al aan een goede 50cc of zelf 80cc tweedehands met dat geld :o

Maar die metalen behuizing zal grotendeels voor de koeling zijn.

het blijft natuurlijk een gemodificeerde sinus. Dus trillingen blijven wel bestaan...
Zou dat zoveel stiller zijn, en beter voor de tandwielen van een gearbox.

Omdat het een sinus is ipv een blok... Is het maximale vermogen in de motor dan niet kleiner?

De goedkoopste regelaar kost 599 euro !!
Daar zullen velen dan maar wat meer slijtage en iets meer herrie op de koop van een goedkopere regelaar toenemen denk ik zo.
Bovendien wegen die regelaars een paar honderd gram. Ze kunnen wel enorm veel stroom verstouwen zeg dat wel !
Vraag me af wie dit soort regelaars gaat gebruiken. Mensen met schaal 1/3 3D kisten ofzo ... ??

Bas, al die nieuwe motoren van meer dan 10kW (Lehner, Plettenberg, Strecker, Cyclon, Neu, Hacker) zullen toch ook hun dagelijkse portie elektronen moeten krijgen :)

Wat betreft de prijs, 't is nieuwe techniek in de modelbouw, daar betaal je voor. De prijs zal wel dalen neem ik aan.

Met een goede sinus en cosinus kreeg je een nette eenparig roterende beweging.

Nouja, zonder filter zal je nooit een nette (co)sinus krijgen. Maar waarschijnlijk zal de massatraagheid van de rotor deze teniet doen.
Ik ben benieuwd naar een plot van de spanningen. Want is nu elke fase gewoon 120gr verdraait tov de andere fase? Want dan lijkt het eigenlijk veel op een frequentie generator.....

Ik ben benieuwd naar het verschil in vermogen tov een "normale" regelaar.

Back