hoogstart/bungeestart ?

Hallo Wapske,
wat voor zwever heb je en heb je ook hulp bij het vliegen?
Als de zwever oké is en de hoogstarthaak zit op de juiste plaats, dan is het eigenlijk niet zo moeilijk meer.
Zorg dat je recht tegen de wind in start.
loop dus met je hoogstartlijn met de wind mee. vanaf het moment dat je voelt dat het elastiek gaat trekken neem je 30 stappen. HET Elestiek gaat steets harder trekken. na dertig stappen stop je en plaats je de ring van de hoogstartdraad om de haak van je zwever.
kontroleer nog één maal of alle functies van je zwever het goed doen en hou de zwever boven je hoofd met de neus schuin omhoog gericht. laat je zwever los en corrigeer alléén met het richtingroer
om hem recht tegen de wind in om hoog te laten gaan. als de zwever het hoogste punt heeft bereikt zal hij zelf los komen van de hoogstartlijn.
Mijn hoogstartlijn bestaat uit 30 meter elastiek en 100 meter visdraad. Vandaag op deze manier ca 30 startjes gemaakt zonder problemen.

Misschien zijn er anderen die nog meer tips hebben waar ook ik iets van kan leren?
Er zijn namelijk nog wat trucks om nog hoger te komen.

succes

Laatst bewerkt:
Misschien kan dit draadje aanleiding zijn om meer kennis te versprijden over dit onderwerp door de echte expers.

Hallo,

Ik denk dat de beste manier om elastiek starts te leren, dit een paar keer te doen samen met de experts. Uiteraard als het vliegen opzich geen probleem is.

Je kunt er boeken over schrijven maar zelf doen (onder begeleiding) is toch het beste.:)

Gr Harry

mmm...leuk onderwerp.:D

Dit is een beschrijving van de hoogstart....toch?
Een bungy start is toch iets anders. :confused::confused:.. dan wordt het model toch als het ware weggeschoten.(Lijkt me wel wat voor mijn k10 120cm)

iemand hier ervaring mee

gr
Ferdy

mmm...leuk onderwerp.:D

Dit is een beschrijving van de hoogstart....toch?
Een bungy start is toch iets anders. :confused::confused:.. dan wordt het model toch als het ware weggeschoten.(Lijkt me wel wat voor mijn k10 120cm)

iemand hier ervaring mee

gr
Ferdy

bungee met een k10 gaat goed, wel zorgen dat er genoeg versteviging in de vleugel zit, dus ook de tippen anders gaat hij flapperen bij een te hoge snelheid.heb helaas de haak niet meer onder mijn k10 zitten maar als je info nodig hebt hoe dit het beste te doen kan ik je mischien wel wat info geven.

gr niels

met de stevigheid zit het wel snor.... hij is voldoende verstevigd en van een 6 mm houten midden profiel voorzien dus ook het aanbrengen van een bungee haak zou moeten lukken...

Alleen de plaats he en, omdat er veel krachten op komen tijdens het uitrekken van het elastiek, waar hou ik die wing beet voor het loslaten

info is dus welkom

gr
Ferdy

Hoi,

Je houdt de Wing nergens beet, als je een lanceerinrichting maakt zoals wij hebben gedaan. Zie foto.
Achter de K-10 zit een plankje met een pen. In de K-10 bodem zit een verstevigd gaatje. Daar gaat de pen in, als je het postelastiek op spanning brengt.
Plankje indrukken met je voet en de K-10 schiet weg. Dan vol gas en je vliegt. Werkt perfect.
Succes!

IMG_5181_1.jpg

@pl119"

dat is niet echt de bedoeling, ik wil makkelijk en snel mijn wing mee op de fiets en dan dmv een elastiek aan de slag. Mij lijkt het voordeel van een bugee tegenover een hoogstart dat je met veel minder lijn toekan ( zover ik begrepen heb zelfs alleen met elastiek)

@vw4style:

Lijkt mij een klassieke hoogstart.
zeer mooie kist hoor. Welk type ...lijkt iets van een AVA achtige

Laatst bewerkt:
Back