Hoogstartlijn

is er niet een mogenlijkheid om een zwever op te trekken doormiddel van een zelfgemaakte motor-lier, die gemaakt is van bijv. een SPEED motor?
ik ben benieuwd of dat kan want ik zit er namelijk zelf over te denken om er 1 te gaan maken :P

Bart

barthezzo zei:
is er niet een mogenlijkheid om een zwever op te trekken doormiddel van een zelfgemaakte motor-lier, die gemaakt is van bijv. een SPEED motor?
ik ben benieuwd of dat kan want ik zit er namelijk zelf over te denken om er 1 te gaan maken :P

Bart
Wordt wel gedaan maar dan gebruiken ze de startmotor van een auto 8) . Zit je gauw aan een 1,5 Kw vermogen, gebruik de zoekfunctie maar.

Volgens mij moet het zo lukken:

Laatste 10cm ofzo van elastiek flink uitrekken (tegen het scheuren aan) en zo even vastzetten (paar lijmtangen bijvoorbeeld).
Dan met dun ijzerdraad stukje inwikkelen en ijzerdraad in elkaar draaien zodat het vast blijft zitten.
spanning van elastiek halen, als het goed is blijft gewikkelde stuk dun.
Einde van elastiek afknippen vlakbij gewikkelde stuk.
Elastiek met einden staaldraad door nippel trekken (niet duwen, trekken wordt ie dunner).

Succes! :D

Je kan ook een dunne draad aan het elastiek bevestigen door het met een dunne naald een aantal keren door het elastiek te voeren.
Vervolgens de draad door de opening voeren als gewenst, met de draad elastiek op spanning brengen (wordt dunner) en dan dmv een tweede persoon (of derde handje) de nippel over de draad en eerste stuk elastiek schuiven. Werkte bij mij wel !!

Groet, Johnny

Whahahah volgens mij kan je beter gewoon ff een lusje knopen in je elastiek en een stukje silicone om je nylon draad, ff lusjes in elkaar en klaar

Iemand nog belang bij een hoogstart set van EMC-VEGA? Hij is helemaal compleet, 22m elastiek, 100 m lijn, parachut, aardanker enz. Hij gaat tot 4 kg. November 2006 gekocht. 3 middagen gebruikt.

Back