Hoogteroer - flap/camber mix?

• Topicstarter Topicstarter Vinkie
  • Startdatum Startdatum
V

Vinkie

Guest
In Phil Barnes zijn verslag over Laucha op RCGroups en de daarop volgende discussie las ik dat hij een hoogteroer - flap/camber mix gebruikt. Kortom, als je up stuurt gaan de flaperons wat naar beneden en omgekeerd. Ik weet dat dit ook bij pylonracers en F5B wordt gebruikt dus ik dacht toch maar es ff proberen. 10 minuten pielen met de Evo et voila.

Ik heb het nu twee keer getest met mijn Blasters (3mm flaps down / 2m flaps up bij volle uitslagen up cq. down) en de resultaten bevallen me wel. Thermieken lijkt makkelijker omdat ik het gevoel heb scherper te kunnen draaien en minder snel te stallen. Ook tegen de wind in drukken lijkt beter te werken, vooral door wat snellere acceleratie.

Ik vroeg mij eigenlijk af of anderen dit ook gebruiken. Misschien leuk om het eens bij je eigen DLG te testen!

Mhhh, klinkt wel cool idd. Dat kan volgens mij ook op de MX-12!

Ik heb al wel nu 2 standen. en als ik de flaps in de thermiekstand zet, dan gaat het hoogteroer ietsje down. Zonder dat stijgt hij ineens als je schakelt. Nu vliegt ie dus strak rechtdoor :).

Hey Sietse, wat trimcorrectie voor thermiekflaps is idd. aan te raden; de instelhoek van je vleugel verandert nl. als je de flaps laat zakken.

Vandaag nog verder getest met wat meer wind en ik ben nog steeds erg te spreken over het gedrag tijdens thermiekvliegen. Op de een of andere manier kan ik nu ook vloeiender vliegen. Wel lekker dat nazomerweer, weer een hele rits >5min vluchtjes gepakt vandaag :)

Back