hooguit 5 minuten op 1000 mAh lipo accu

• Topicstarter Topicstarter Chuigonzales
  • Startdatum Startdatum
C

Chuigonzales

Guest
Hallo,

ik ben sinds kort in het bezit van een Honey Bee King 2. Als ik de Lipo accu volledig opgeladen heb, dan kan ik hooguit 5 minuten oefenen op het hoveren. Is dit normaal?

groetjes Jeroen

Klinkt niet onaardig. Heli's zijn echte stroomvreters. Meestal zorgt men voor verschillende accu's om toch even lekker te vliegen. Ik gebruik voor mijn Mini Titan 4 LiPo's van 2500. Ik vlieg er ongeveer 6-7 minuten per accu mee.

Hoeveel kan je weer in de LiPo stoppen nadat je hebt gevlogen?

ik heb nu een lipo besteld van 2200. ik weet niet wat je bedoeld met hoeveel ik er weer in kan stoppen. (??)

jeroen

Als je de LiPo gaat laden, hoeveel gaat er dan in? Als je een simpele lader hebt kan je dat niet zien natuurlijk, met een computerlader kan je dat wel.

Is de accu wel geschikt voor de Honey, niet te zwaar?

nee dat kan ik niet zien. Ik heb de standaard oplader die bij de Honey Bee zat. De lipo is tevens van de set, dus ik neem aan dat hij niet te zwaar is.

Als eerste, gefeliciteerd met je nieuwe verslaving

Ten tweede: ik denk dat je de accu totaal leegtrekt, wat dus de doodsteek is voor lipo's
Ik kan met mijn trex (ong 900 gram) 8 a 9 minuten vliegen (erg rustig) op een 2170 mAh flightpower. Ik stop er dan ongeveer 1800 mAh in, waarmee ik 10 % over heb in de accu.
Dit is voor iedere lipo een vereiste, net als de minimale ontlading van 2.4 Volt per cel. Voor vliegen zou dit eigenlijk op 3 a 3.3 Volt afgestelt moeten zijn, aangezien je nog moet landen.

Om dit in de gaten te houden kun je de spanning op de accu meten na een X aantal minuten, en dan iedere vlucht timen. Zelf doe ik (en de meesten ) dit ook, en voor de zekerheid heb ik led's die gaan branden als een lipo onder de 3,3 V komt.

Succes

Back