Hopf Gozilla SD

mijn eerste rompje, tweedehands gekocht
en daarna voorzien van de hardware en motor kb28 47 KV4900 , in samenspraak met 'david' die hier ook te vinden is op het forum (rompje komt ook van hem)

enkel nog een goede regelaar ervoor...maar dat wist ik al van david
nu zit er een 40amp in vliegtuigregelaar met zelfmaak koeling, en is goed voor één toertje (10sec) en dan slaat de beveiliging aan.

maar al bij al zie je dat er power in zit
hier een paar foto's van m'n nieuwe aanwinst;

Laatst bewerkt:
Leuk bootje, 40A is inderdaad erg weinig voor die motor. Misschien is kijken naar zo'n hobbycity.com 100A regelaar? Prijzen vallen daar erg mee;)

Mooie boot!

De 'koeling'zoals je die nu uitgevoerd hebt, zal inderdaad weinig warmte afvoeren; als je de krimpkous verwijdert, er een aluminium waterkoeling op monteert met warmtegeleidende pasta en de zaal weer opnieuw inkrimpt, zal de regelaar aanzienlijk langer dan 10 seonden blijven functioneren.

Gemakkelijk zelf te maken:
full

Links de originele en rechts de watergekoelde versie:
full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
hij zal het inderdaad langer uithouden maar lang genoeg? ik zou er gewoon een grotere regelaar op zetten.

verder zie ik ook dat je geen drijfvermogen in de punt hebt zitten of lijkt dit maar zo? als je er geen drijfvermogen in heb zitten zou ik je sterk aanraden om dat te doen, mocht te kap er dan een keer afslaan dan zinkt hij tenminste niet.

Groetjes,

Jelmer

het drijfvermogen zit erin hoor.

wel mooi gemaakt ,die koeling....
en meteen een vraag erover. waar haal je die alu buisjes?
bij ons (belgie) vind ik er maar van 6mm dikte en wil eigenlijk nog dunnere

alsook zoek ik me gek achter die grootte krimpkousen?

en ja etti is wel een goed merk,als ik hier eens rondkijk

Laatst bewerkt:
wel mooi gemaakt ,die koeling....
en meteen een vraag erover. waar haal je die alu buisjes?
bij ons (belgie) vind ik er maar van 6mm dikte en wil eigenlijk nog dunnere
alsook zoek ik me gek achter die grootte krimpkousen?

Dunwandige aluminium buis haal ik in de lokale modelbouwwinkel, krimpkous in de elektronicawinkel in de volgende stad...

Groeten, Jan.

Back