hoppertank leegtanken in winterperiode?

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door jbecaus, 19 okt 2015.

  1. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Hallo, ik heb een evojet hoppertank. Nu hoor ik tegenstrijdige berichten over het al dan niet leegtanken tijdens de winterperiode. Omdat blijkbaar de filter kan kapotgaan als hij niet onder de kero staat.

    Weet iemand hier raad mee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Hey Jan,

    kero gewoon laten zitten, Ik trek gewoon m'n tanks leeg, dan blijft je hopper omzeggens vol staan (als'ie juist aangesloten is tenminste...).

    Grtz, en tot vliegens nog es he!

    Wim
     
  3. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Bedankt Wim, had de hopper ondertussen ook gevuld... Groeten en hopelijk tot binnenkort.
    Mvg, Jan
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Winterperiode? Af en toe gewoon gaan vliegen hoef je hem ook niet leeg te halen ;-)

    Maar hier ook gewoon vol weggezet en een laagje in de tank (kan ook luiheid zijn :cool: ) maar heb daar nog geen problemen mee ondervonden.


    Grt,
    Berto.
     
  5. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    bovendien, de hoeveelheid brandstof die daar inzit vliegt er bij't opstarten al door.... ;-)
    Wim
     
  6. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Ik zie werkelijk geen nut om te de-fuelen. Ik tank ze juist liever vol, dan kan er boven de fuel geen waterdamp ontstaan en neerslaan.
    Doe ik ook met benzine modellen (maar wel met ASPEN er in en geen normale fuel die methanol bevat).
    Mijn motor zet ik zo weg in de winter, ramvol (met Firezone 102 fuel die ook geen alcohol bevat)
    Camper, idem, vol met diesel.

    Ik kan me meer problemen voorstellen met lege tanks (verdroging pakkingen, filters, leidingen) dan met volle.

    Maar zoals Berto zegt, gewoon door blijven vliegen is ook een optie, dan heb je ook geen last van "stroeve" vingers in het voorjaar....Er zijn best wel dagen dat je wel kunt vliegen in de winter. OK, indoor vliegen is ook een prima remedie tegen ontwenning :)
     

Deel Deze Pagina