Horen die eigenlijk wel hier ?

Een extra catogerie voor 400+ size heli's

• Ja... 400's zijn Mini's

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    303
Meestal zit ik op amerikaanse forae, en wat me daar opgevallen is, is dat toestellen zoals bijvoorbeeld de T-Rex 450, de Mini Titan, de SJM400 enz... niet in de categorie "Micro" vallen en evenmin bij de "grote" Electo's horen.
Daar hebben ze dan ook een extra Forumplaatsje, zijnde "Mini Helicopters" bedacht.

Ook hier heb ik reeds gemerkt dat vragen of opmerkingen ivm met de T-Rex 450 zowel bij "Micro" als bij "Electro£ geplaatst worden.

Zou dit hier ook geen goed idee zijn ?

michiel b zei:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=59073

Jaja, maar dat beantwoord de vraag niet echt. Hoe kan je nu bijvoorbeeld een Walkera 52 vergelijken met een Mini Titan, er hoort gewoon nog een tussen-categorie :roll:

Wat je dan ook ziet bij de amerikaanse fora is dat de frequentie waarmee gepost wordt veeel hoger ligt dan hier. Om dus nog een forum er bij de maken lijkt mij een beetje overbodig.
Ik denk dat het probleem meer ligt bij de eigenaars van de 400 helies die hun topics maar niks vinden tussen al dat micro lama/walkera/silverlit gedoe en eigenlijk liever bij de 'grote' jongens willen horen ;)

de trexen en titan minis zijn twijfelaars en worden in beide rubrieken "gedoogd"

het onderscheid is duidelijk, micros zijn de lama,silverlit,dragonfly,picollo,hornet en dat soort consorten

de grote zijn de 600 rexen, logos en raptor E series.

de 400 size is een machine met respectabel gewicht en rpm, dus gaan we die onderbrengen bij de grote broers.

in de aankomende dagen ga ik alle topics naar de grote emachines verhuizen.

nog een rubriek erbij is geen optie.
het is nu al iedere dag een bult werk de boel te managen en topics te verslepen, nog een fora erbij maakt dat alleen meer werk.

gerard_nl

Bij de 400, mini titan, trex 450 hebben alles aanboord als de grote jongens.

De micro's die hebben dikwijls een 4in1 ontvanger,regelaar,gyro of iets in die aard.

Zo denk ik dat alles iemand met zijn mini titan of carbooon400 (ikke) problemen heeft met zijn setup sneller antwoord zal hebben bij de grotere dan bij de micro's die eigenlijk niet gelijkaardig zijn.

Dus vind ik de vorige post een zeer goed idee.

hehe, ik had er geen idee van dat het onderwerp zo gevoelig lag.
In ieder geval ben ik blij dat onze geeerde moderator ook aanvoelt dat een 400 of 450 niet echt bij de micro's thuis hoort. :)

Het zijn officieël mini heli's.
Als ze bij de electro heli's worden geplaatst lijkt me dan ook erg logisch.

Nou is de benaming electroheli wel aardig verwarrend vind ik, nieuwe gebruikers op dit forum hebben een heli die niet op brandstof draait.. dus het is een electro heli. Snap dan opzich de verwarring wel.

Back