Horizonmeter reverse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag ben ik bezig om te gaan vliegen met de ArduCopter Quad Kit v1.0 met een ArduPilot Mega 2560 board.
Bij APMplanner0.4.37 is in het tooltje " GCS MAVLink" een horizon meter te zien, het lijkt mij als ik het frame links optil, ik op de horizon meter ook links meer lucht (blauw) zie, maar ik zie dan rechts meer lucht en vice versa.
Ik wil dit graag omgedraaid zien.
Weet iemand waar ik dit kan aanpassen, het probleem wat ik heb is dat de Quadro steeds meer gaat oscilleren en er niet meer uit komt. heb al diverse P values van de Pitch en Roll geprobeerd.
Vermoed dat de oorzaak is dat de correcties juist nu verkeerd gemaakt worden en daardoor dus erger worden.

Ik gebruik op de APM "AC2.0.20Beta]"
De Front pijl op het IMU board wijst in de richting van de voorkant

Laatst bewerkt:
Ben zelf niet bekend met de GUI van mavlink maar wel met kunstmatige horizons. Als jij de quad aan de linkerkant optilt dan zal je idd rechts meer blauw zien omdat de horizon de stand van de copter aangeeft.
Dit zie je zelf ook als je je hoofd naar rechts "knikt". Het lijkt mij dat de horizon gewoon goed werkt.

GlF3ErXAAAAAElFTkSuQmCC

Ik heb nu de linkerarm van de quadrocopter opgetild, dus links hoog en rechts laag, naar mijn idee moet je dan een inverse uitslag krijgen, of zie ik het helemaal verkeerd ?
Ik bekijk het alsof ik in de quadrocopter zit.

Laatst bewerkt:
full
Ik heb nu de linkerarm van de quadrocopter opgetild, dus links hoog en rechts laag, naar mijn idee moet je dan een inverse uitslag krijgen, of zie ik het helemaal verkeerd ?
Ik bekijk het alsof ik in de quadrocopter zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
vraag me niet waar om maar het kopt wat je ziet ik zie de logika er ook niet van in.
als je de horizon recht denkt en dan naar de 3 hoekjes kijkt klopt het dan gaat je quad recht om.

Laatst bewerkt:
Ik heb net de nieuwste firmware AC 2.0.23BETA en APM planner 1.0.0 (ziet er zeer mooi grafisch uit) ga morgen nog weer eens met de P settings stoeien.
Hoe belangrijk is het om de druk sensor af te plakken (zoals de manual aangeeft) ivm het oscilleren ?

Weer een probleem opgelost, maar het klopt wat je ziet hoor op je attitude indicator. (AI). Til je hoofd eens naar rechts en je ziet hetzelfde gebeuren. Denk dat je zelf in het vliegtuig zit en een bocht naar rechts wil maken, dan til je je linker vleugel op en zal de horizon zo verschuiven.

ja, nu ik er zo tegenaan kijk en er een nachtje over heb geslapen :p klopt het wel.
dus idd dit is goed, verder op zoek waarom het nog niet juist werkt.

HET IS GELUKT, hoe simpel kan het soms zijn, het frame stond in de config op x mode en het fysieke frame had ik als + gebouwd.
Ik ben in de war geraakt door de site Ardupirat, waar een afbeelding staat dat de IMU wijst in de richting van het voorste arm, zowel voor de x als de +, ik was van mening dat het in de config aanpassen voldoende zou zijn, dus niet...........gggrrrrrrr....:nooo:.
RC - ardupirates - ArduPirates is an independent group of international multirotor enthusiasts - our aim is to get the most out of the original ArduCopter. Now! - Google Project Hosting

Ik moet me dus alleen concentreren op de Arducopter site...(ze lijken ook veel op elkaar, maar zijn wel degelijk verschillend dus......)
In de default PID settings vliegt hij al redelijk stabiel, geen oscilleren meer.
Nu moet ik ervaring op gaan doen en eventueel nog wat PID settings gaan tweaken. ik heb nog nooit gevlogen maar ik word steeds enthousiaster.:yes:
Het is super gaaf om hem een stukje te vliegen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back