Horizontale Staartvin + klem voor 20mm Staartbuis gezocht

Satoer

Forum veteraan
Ik heb weer eens de horizontale staartvin van de Logo10 gebroken. Deze vin is zo slap dat die met een stootje al meteen afbreekt. Ik zoek dus een alternatief, en wil geen dure carbon 3D vinnen met gaten want dat vind ik er niet uit zien. Daarnaast 3D't die prima met de dichte vinnen.

De staartboom van de Logo10 is 20 mm breed. Weet iemand een heli die ook een staartboom van 20 mm heeft en wel degelijke vinnen?

he michel ik mis een heli in je onderschrift
nog wel de beste en goedkoopste heli van groot formaat die je hebt.
je weet wel welke ik bedoel
heb je die vinnen al eens op gemeten?

ja jij moet het balsa ook gewoon achterwege laten hahaha.

hoe lang stond ie al in de weg ? :D

Ik dacht eerst 11, maar het blijkt al 13 jaar te zijn :lol:
Nota bene had ik al diverse keren naar die verbinding gekeken met :? blik of dat toendertijd nu wel zo'n goed idee was geweest :roll:

Nou kom op Michel open even een draadje :wink:

Neem anders een stukje printplaat voor die staartvin.
Even spuiten en klaar.
Niet dat het veel had geholpen bij dit "pech-gevalletje" :wink:

Okay, ik start wel het draadje van het middagje vlie..èuh.. crashen :oops: :lol:

Raptor staartboom is 22 mm ipv 20 mm Marco

Satoer zei:
.....wil geen dure carbon 3D vinnen met gaten want dat vind ik er niet uit zien. Daarnaast 3D't die prima met de dichte vinnen.

Het is misschien een idee om toch voor die vinnen met gaten te gaan en deze vervolgens in de oracover te zetten om ze weer mooi dicht te maken.

Waarom kan je het gewoon niet uit plastic of andere kunstoffen maken, gewoon even met een figuurzaagje lekker een vormpje naar keuze,
nodige gaatjes boren, schilderen of spuiten en voilà, net jou el cheapo manieren ! :lol: Meestal zijn zo'n dingen die je zelf maakt dan ook nog eens sterker dan de echte merkonderdelen !

Succes !
Steven 8)

Ik denk dat ik dan toch maar zelf een vin ga fabriceren. een mooie klem is vast wel te draaien op een draai / frees bankje... wie had die ook al weer ;)

De klem die ik eens gemaakt heb is voor een 90er dus daar kun je niks mee. Zo'n klem van een Raptor 30/50 is trouwens 22 mm dus ook iets te groot voor jouw heli.

tieske

CV-buis of koper is er ook in 22mm.
Wat de wanddikte is weet ik niet direct, maar dat is wel eenvoudig aan te passen. Sleufje er in zagen en je hebt een mooie verloopbus van 20 naar 22mm.

Maar je mag naar hartelust iets komen bricoleren hoor :D
Een stukje printplaat (zonder koper) heb ik ook nog wel liggen.
En als je helemaal los wil gaan, koolstof- en kevlar en epoxy ligt hier ook nog wel. :wink:

Back