Horyu-ji Japanse Tempel

Ach ja, natuurlijk. Alleen is de superglue die wij hebben dus absoluut geen secondenlijm, want het duurt eeuwen voordat dat spul droog is. :(

Ik denk dat het deze keer dus superglue wordt. Hoe heet dat spul ook weer in het Nederlands
in de volksmond secondelijm, officieel cyanoacrylaatlijm :)

PS,niet gezien dat jullie conversatie op de volgende pagina door ging
Als het niet wil drogen, activator gebruiken, instant droog, ruikt nog geparfumeerd zoet ook.

Ik ben weer een stuk verder. De dakframes van de laatste twee kernen zijn aan het drogen.

IMG_20210308_222117365.jpg

En ik heb ondertussen de metalen steunbeeldjes ook goud geverfd. Even terug in het zakje zodat ik de nummers niet vergeet.

IMG_20210308_222125535.jpg

Dat wordt een mooi tempeltje. Ik vind het rood op de vorige foto ook mooi.

Is de lijmklodder niet weg te schuren?

Erg mooi. Benieuwd naar het eindresultaat.

Ik heb de yakushi ji (west pagoda) besteld vorige week. Kan niet wachten om te beginnen[emoji16]

Ik zit hem net even te bekijken (de Yakushi-ji dus), en die is ook heel erg mooi. Hij was mijn tweede keuze, voornamelijk omdat de mijne ietsje goedkoper was. :p

Deze kern gaat half in de onderkant die ik een paar weken geleden in elkaar heb gezet. De luikjes en deurtjes zie je dus door de deurtjes van die verdieping. En op het dak van die onderkant komen vier beeldjes te staan die het dak omhoog houden:

IMG_20210309_192809173.jpg

Ik moet nog even kijken hoe ik die het best op hun plek ga krijgen. Ik denk dat de beste manier is om de kern erin te zetten zodat hij past, en dan de beeldjes eronder te plakken, want ik denk dat het onbegonnen werk is om allevier de beeldjes dusdanig vast te plakken dat ze op precies de goede plekken staan.

Zoiets kan gebeuren. Ik zeg niet dat het gebeurd, maar het is natuurlijk super lullig als je trots je project laat zien en het valt half kapot.

Back