Hot Bodies D4 Cyclone; ervaringen?

Beste lezers,

graag wil ik jullie hulp inschakelen bij een dillema; ik zou een Hot Bodies D4 Cyclone kunnen overnemen, met een hoop spares, geen body... 4wd 1:10 buggy is een grote passie van me vanwege de techniek (1:8 is zo lomp), maar even een korte grondige zoektocht bij mijn favoriete winkels laat zien dat het moeilijk onderdelen scoren is voor deze auto.

Zowiezo zal ik saddle packs moeten aanschaffen...

Weet iemand of deze auto een goede basis is om een 4wd carriere op te baseren? Kan iemand me een kant op sturen voor onderdelen? Heeft iemand er verder ervaringen mee?
Zijn er body's van andere merken die er op passen?

Alvast bedankt!
 
Hallo,
Weet niet wat voor onderzoek je zelf gedaan hebt en wat de prijs en jou verwachtingen zijn.
Maar een snelle google leert je dat deze auto in 2007 al op de markt was en hotbodies nadien ondanks de problemen die ze gehad hebben meerdere nieuwe 4wd buggys op de markt heeft gebracht en deze al lang uit productie is lijkt me.
Ik weet niet hoe groot de 1/10 4wd klasse is maar niet echt buitengewoon dus denk niet dat er ooit enorme voorraden onderdelen zijn gemaakt of buitengewoon veel autos van verkocht zijn.
Een dergelijke auto is sowieso nooit massaal gemaakt voor de recreatief rijdende massa.
Dus wat er nog aan onderdelen beschikbaar is van een racebuggy van meer dan 10 jaar geleden waarvan het merk daarna al meerdere andere 1/10 4wd buggys heeft gemaakt zal wel zeer beperkt zijn denk ik.
In nederland kan je het sowieso wel vergeten denk ik en denk haast dat er een goede kans is dat het in het buitenland ook niet erg makkelijk zal worden.
Dus nee dat zal geen ideaal verhaal worden.
Maar dat moet je zelf onderzoeken.
Bodies is vast geen probleem dat is eigenlijk nooit een probleem.
Als je het om de centen niet hoeft te laten dan zou ik eens kijken naar een nieuwe 1/10 4wd buggy die in de grotere markten of wereldwijd populair is of zijn zodat je voorlopig weet waar je aan toe bent met onderdelen (gok bijv de 4wd buggy van tekno wat volgens mij een populair merk is tegenwoordig)
Tenzij je een knutselaar bent die zelf wel wat kan fabriceren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ,

Zoals auto g aangeeft zou ik er niet aan beginnen, alleen al op basis van verkrijgbaarheid van de onderdelen niet .
Komt bij dat de d4 vrij fragiel was. Voorste shocktower zit vast op het diff huis en dat brak nogal eens
Bij ons op de club reden er een paar, ook met de nieuwe generatie Electronica vraag ik me af of de aandrijflijn het vol houdt zeker op kunstgras wellicht een probleem
Ga eens kijken bij mvb Zoetermeer of Mac vlijmen zou ik zeggen om wat te praten en te kijken die kunnen je vast verder helpen
Ook is 4 wd in Nederland zo goed als dood op de wedstrijden, bij de icc 1 heat deelnemers ongeveer

Met vriendelijke groet

Hans
 
Bedankt voor de reacties! Balen van het ontbreken van animo voor 1:10 4wd racen, het blijft toch gevoelig voor trends, welke klasses wel of niet blijven. Zie het bij onroad ook. NK F1 had 4 wagens aan de start vorig jaar.
 
Beetje late reactie op je topic? ;)
Ik zit er niet helemaal in maar volgens mij is de 4wd offroad een redelijke klasse. Alleen in jouw omgevig mogelijk niet, dichtbijzijnde serieuze offroad club is denk ik Zoetermeer en anders moet je even bij ondoor Oss kijken.
Maar inderdaad is de aanschaf van een 13 jaar oud chassis met een onzeker onderdelen support om wat wedstrijden te gaan rijden geen goed plan.

Maar dat de F1 hier in Nederland dood is heeft een reden.
De ETS had een redelijke stevige klasse opgezet maar commercieel werden er veranderingen gemaakt. Met name de band werd van de Ride naar de Volante omgezet welke niet zoveel grip gaf. Deze regels werden ook in het NK overgenomen met als resultaat ontevreden rijders. Een groepje welke ook nog eens commercieel ondersteund door een winkel stapte over op de voorwiel aangedreven 1:10, ook wel de Frontie in plaats van vechten voor het terug halen van de Ride band in de F1.
Tevens stapte de ETS over naar een andere motor/ESC combo wat ook geen goed heeft gedaan in het NK niveau. Als deze veranderingen niet waren doorgevoerd was de F1 denk ik nog redelijk groot.
 
OK bedankt voor je uitleg, ik snap het. Gewoon loslaten die reglementen, alleen het aantal Turns van de motor. Dan kunnen we allemaal weer genieten van een laagdrempelige race klasse.

On topic: nee de verkoper zag van de verkoop af, maar zou het ook niet gedaan hebben na de reakties te hebben gelezen. Heb nu de zinnen gezet op het meedoen/organiseren van een Vintage RC Buggy Race.
 
Het loslaten van de reglementen geeft meer ontevredenheid, het gaat veel meer kosten geven in het aanschaffen van de beste van de beste materialen. Nogmaals, als de F1 het bij de Ride band en de Hobbywing combo had gehouden (eigenlijk alleen al bij de Ride band) zal er minder snel een afbraak geweest zijn.

Een vintage buggy race..... Is daar veel animo voor? Ik ken genoeg mensen met een vintage 1:8 onroad maar denk niet dat ze de behoefte hebben voor een race.
 
Back
Top