Hot shot uit het stof!

• Topicstarter Topicstarter Gert Verlaan
  • Startdatum Startdatum
G

Gert Verlaan

Guest
Goeden dag allen,

Wie kan mij helpen met het volgende.
Ik heb hier een Houten Dumas Hot shot (bouwpaket)van ongeveer 90cm(zonder de motor) Met een K&B 7.5 outboard motor.

Een kennis van mij is ongeveer 6 jaar geleden begonnen met deze boot.
De boot heeft nog geen uur water gevoeld, omdat hij de gebruiks aanweizingen van de motor pas ging lezen toen de motor al stuk was. :oops:

Na het lezen van oa dit forum begon bij mij alles te jeuken, en heb ik de boot bij hem uit het stof gehaald, en wil daar graag mee gaan varen.

De motor is nu weer strijd klaar, en het stof is weer van de boot gepoetst!
Maar wie heeft er nog tips voor een beginnende vaarder,voor de set up en kan wat vragen beantwoorden?

Zijn er al topics over dit boten en motoren?
Waar hoort het zwaarte punt van dit soort booten te liggen(F1 powerboot?, catamaran?)
Hoe hoog af laag hoort de motor te hangen/ hoe diep moet de schroef in het water?
Hoeveel procent nitro of welke brandstof is aan te raden? de motor heeft nu (2 jaar geleden) ongeveer een halfe liter verbruikt.

Met vriendelijke groet Gert Verlaan

zwaartepunt durf ik niet te zeggen , maar in ieder geval minstens 20%nitro in je brandstof .
de prop moet ongeveer voor de helft in het water komen ( een blad van de prop moet onder de boot uitkomen wanneer je hem op een vlakke plaat legt .)

meestal zit de tank achterin en de besturing voorin volgens mij zal de tank dan ongeveer op het zwaartepunt liggen zodat dat niet te veel veranderd wanneer je tank leeg begint te raken .

john

kijk beter even op t Xtremercboats forum, daar vind je de K&B expertise nog volop.... gebruik in ieder geval, wat ze ook beweren GEEN tornado brandstof...... motoronderdelen worden zeer schaars en als je hem kapot draait door de verkeerde peut, ben je gewoon het haasje........

zuccezzz,.............Peet..............8)

Inderdaad zijn de onderdelen moeilijk te vinden. Mijn advies is dan ook onderdelen te kopen als je ze tegen komt! Ik heb zelf al een mooie vooraad en kan nog jaren ermee varen. Daarna kopen we dan wel een nieuwe K&B 7,5cc pro waarvan je wel onderdelen kunt krijgen.

hoi gert,,
ik ben de komende tijd veel in vinkeveen.
dat is niet zo heel ver vanuit uithoorn.

ik wil je eventuweel in vinkeveen helpen met het afstellen van je boot.
dat ken daar aan het water dus je ken daar ook meteen uit probeeren.

ik hoor wel van je.

greetz jaimy

Je kunt toch ook info halen bij Dumas op dumasproducts.com.
Zij verkopen nog steeds de hot shot en je kunt ze ook mailen.
Regelmatig al wat gevraagd en zij geven altijd een correct antwoord.

Pendelaar

:D
Goeden dag allen!

Alvast bedankt voor alle hulp!!

Jaimy, Bedankt voor het aanbod. Ik neem contact met je op als de boot echt klaar is.(tank vast zetten, accu's brandstof en brandstofslang kopen enz.)

Ducati bedank, ik zie dat je veel ervaring hebt met dit soort boten.
Deze is nog iets anders als op de foto's van jou. (Hotshot .45 wood kit?)
Nog een vraag, 32% is dat vanaf het eind van de drijver, en dan is de totaale lengte van de drijver 100%?

Hartenlijk dank! Met vriendelijke groet Gert.

Hoi Gert,

graag gedaan. Kom anders een keer kijken in Ijsselstijn, ons clubwater. Ik ben er bijna elke zondag.

32 % is gemeten van de achterkant van de drijver. En inderdaad 100% is de volledige lengte. Probeer de zware spullen (stuurservo, ontvangeraccu) helemaal voorin de neus te duwen. Dan hoef je vaak geen extra gewicht bij te plaatsen.

Nog een tip: stel je K&B zo af dat die op de kant maar net blijft lopen. (heeeel vet dus) Je zal zien dat die op het water dan veel schraler wordt en goed gaat lopen. In het algemeen: op de kant goed lopen en reageren op het gas is in het water na 2 meter stilvallen.

Groet
Oscar

ik zou als de motor nog maar een half uur gelopen heeft nog even wachten met nitro te gaan stoken je kan beter eerst nog een liter brandstof met iets meer smering nemen bv 15% olie en geen nitro als de motor daarna is ingelopen dan kan je eens gaan denken aan nitro let wel even op dat je de kopspeling veranderd als je met nitro gaat varen
vr gr sep
toshiba racing team

IK vaar mijn K&B in met 25% nitro en loopt super dus je kunt hem gewoon een beetje extra rijk afstellen.

nitro kost erg veel geld dus waarom zou je het gebruiken om je motor mee in te laten lopen
pure geld verspilling en het levert niets op gebruik het liever om echt mee te racen dan heeft het pas resultaat

K&B Hoef je maar heel even in te laten lopen en daarna kun je gelijk knallen. Dus waarom aparte brandstof als je het gewoon met 1 kan.

0% Nitro in een K&B? zou ik niet doen. Wordt die misselijk van. :lol:

Gewoon met de normale brandstof gebruiken, dus 25% nitro, 12% synthetische en 5 % wonderolie. Een beetje vetter afstellen en geen kilometers lang volgas. That's all.
Paar tankjes volhouden en dan proberen iets armer te stellen.

Succes

groet
Oscar

Back