HotBodies Lightning Stadium Pro-R (Topic)

• Topicstarter Topicstarter Lars
  • Startdatum Startdatum
Nou, ik heb vanmiddag mijn motor en toebehoren gehaald. Het is toch de LRP geworden om de volgende redenen:

-Meer vermogen
-Betere prijs
-Makkelijker aan onderdelen te komen

Mijn kit was niet compleet geleverd... er zat geen clutch of clutchbell in... volgens Hotbodies was dit een fout en zou de Nederlandse importeur dit vergoeden. (www.meritracing.nl)
Ik heb geen antwoord terug gekregen, en uit eerdere ervaring weet ik van hun slechte service dus heb ik alles maar gewoon bij mijn modelshop moeten kopen... :roll:

PC170141.jpg

Ga morgen kijken of alles goed past en zo niet moest ik even terug komen naar mijn modelshop.

Gr. Lars

ey,

goede keus.
heb ook deze motor gehad(spec1) nooit problemen mee gehad en teveel power waardoor ik hem rijker kon laten lopen.
nu heb ik de spec2(welliswaarmet een andere kleur koelkop en de naam van de originele fabrikant erop).
ook hier heb ik niks over te klagen.

hoeveel tand koppelings klok heb je gekocht?

Tjeerd

ok moet kunnen, motor is er zeker krachtig genoeg voor, ik rijd met 13 tands.
aleen zet ik m'n twijfels bij die 2 schoenskoppeling.
waarom heb je geen 3-schoens gekocht?

Tjeerd

Hmmm ja, ik ben vrij nieuw in ''losse'' motoren kopen etc. dus ik weet niet wat nou allemaal het beste is... de verkoper raadde mij dit aan.

Wat is grote verschil dan tussen een 2 en een 3 schoens?

kijk even goed of de koppelingsschoenen wel op die plaat van kyosho passen, die pennetjes van kyosho zijn wat dikker dan de meeste andere fabrikanten. Als het niet past, boel terugbrengen en een 3punts koppeling kopen.

Lars zei:
Hmmm ja, ik ben vrij nieuw in ''losse'' motoren kopen etc. dus ik weet niet wat nou allemaal het beste is... de verkoper raadde mij dit aan.

Wat is grote verschil dan tussen een 2 en een 3 schoens?

Hoi, als het mogelijk zou ik je koppeling meteen gaan ruilen voor een 3 punts deze hebben een groter aangrijpingsvlak en je veren worden lang niet zo snel slap.
Verder moet je ook zeker weten dat het vliegwiel de goede diameter voor de auto heeft anders heb je kans dat het vliegwiel onder de bodemplaat uitkomt.
Als je vliegwiel onder de bodemplaat uitkomt heb je kans als je ergens overheen rijd dat hierdoor de motor word gestopt.
Als ik jou was zou ik toch gewoon netjes de Hotbodies koppeling gaan gebruiken die in de gebruiksaanwijzing staat, iniedergeval het vliegwiel.
Als schoentjes zou je eventueel de alu schoenen van HongNor kunnen gaan gebruiken die met 2 setjes veren geleverd worden door PK racing.
Alu schoenen grijpen harder aan als carbon schoenen maar, vergen wat meer onderhoud doordat er een braampje kan ontstaan door het alu wat afslijt.
Deze braam kan je met een hobbymesje weer verwijderen mocht je dit niet doen kan je koppeling vastslaan op deze braam.
Ook de levensduur van de alu schoenen is niet zolang als bij carbon schoenen, ik zelf gebruik de carbon schoentjes van Mugen seiki erg goede kwaliteit.
Verder moet je ook even de dikte van de veren gaan bepalen, ik zelf denk dat je bij die motor met 1 mm dikke veren een goed uitgangspunt hebt.
Vind jezelf dat de koppeling dan te laat aangrijpt kan je naar 0.9 mm veertjes gaan.

Veel succes ermee.

Matthijs NED 469 zei:
http://www.truggy.nl/news.php?item.52.1 ideetje?

RVM heeft inderdaad hele goede koppelingen. Maar ook erg duur! Je kan beter even kijken voor een 3-schoens nova alu koppeling. Die heb ik ook en is verstelbaar door middel van inschroefbare gewichtjes. Werkt perfect vindt ik. En na een liter rijden nog nouwelijks slijtage te zien.

heb een rmv 2.5 speed op m'n buggy, en het werkt perfect. Niet met de alu-schoenen, vergt erg veel onderhoud (openmaken, controleren, bramen veilen, etc.) Voor zo'n 60 euro heb je een complete set bij The Border, valt wel mee toch (duurzaamheid heeft zo zo'n prijs)

Matthijs NED 469 zei:
heb een rmv 2.5 speed op m'n buggy, en het werkt perfect. Niet met de alu-schoenen, vergt erg veel onderhoud (openmaken, controleren, bramen veilen, etc.) Voor zo'n 60 euro heb je een complete set bij The Border, valt wel mee toch (duurzaamheid heeft zo zo'n prijs)

De RMV speed 2.5 gaat ook mijn volgende koppeling worden, met een beetje zoeken heb je hem al voor 45,00 euro compleet :wink:
Heb ook een Fioroni slideclutch liggen, werkt ook erg fijn en vergt bijna geen onderhoud, ook de koppelingslagers gaan bij deze koppeling erg lang mee.

He!

Nee hij rijdt nog niet, hij staat nu al een aantal weekjes in Alkmaar bij MUCO Modelbouw... er worden een aantal dingen op maat gemaakt zoals het vliegwiel en koppeling etc.

Ik heb van iemand van dit forum een 2de hands vliegwiel met schoentjes gekregen, geen idee welk merk het is, volgens mij HPI (nog bedankt trouwens!)

Binnenkort zit de motor erop, dan ga ik een spektrum dx-3 systeem aanschaffen (waarschijnlijk), en daarna nog even de kap spuiten.

Binnenkort een update! :wink:

Gr. Lars

ey,

Ik merk bij het rijden dat ik toch wat topsnelheid mis, ik moet denk ik toch voor een 14T clutchbell gaan.
Laat even weten hoe dit bij jouw zit.

Tjeerd

Heb weer wat nieuws over de status van m'n wagen, staat nog steeds achter glas te showen bij MUCO Modelbouw, maar.......

De winkelier heeft wel 15 soorten (letterlijk) motorsteunen geprobeerd om de motor passend te maken en elke manier die mogelijk is geprobeerd.. (zelfs standaard HB steunen gingen niet..)

Maar niks lukte, nu zijn wij tot besluit gekomen dat er toch wat custom werk aan zit... waarschijnlijk zit de motor er aankomende donderdag op. :)

Gr. Lars :wink:

Dat vind ik erg vreemd. De LRP heeft toch geen afwijkende maten? Wat past er dan niet om precies te zijn?

De winkelier en ik vonden het ook al erg vaag... op de auto zitten twee plaatjes waar de motorsteunen in moeten vallen, en dan valt de motor op de steunen...

Alleen als de motorsteunen paste dan ging de motor er weer niet op omdat anders de trekstarter het chassis raakte... dus toen probeerde wij andere steunen maar die paste dan weer niet op het chassis etc... Vrijwel elke combinatie is geprobeerd met waanzinnig veel verschillende maten en merken motorsteunen.... Maar er zit niks anders op dan zelf even wat te knutselen.

Ik heb ook een LRP (onder aan andere merknaam dan) passend kunnen krijgen.

Van de standaard motorsteun(de grote dikke paarse blokken) heb ik aan de achterkant/binnenkant wat afgevijld. Ik heb op de motor zelf een backplate van een rotostart gezet(deze is smaller dan de standaard) en op deze backplate heb ik een passende kleine trekstarter gemonteerd.

Moet makkelijk zelf te doen zijn, scheelt weer het tarief van de winkel.

Op truggyracers.com loopt ook een topic hoe je deze motor passend kan krijgen op de auto.
Daar adviseren ze een dichte backplate van Sportwerks en een startbox.

Tjeerd

Mooie auto!!! :D
Ik wil hem wel eens rijklaar zien.
Zeker een filmpje maken he!(en actiefoto's)

Greetz,
Lars

ey,

Foto's van mijn LSP, helemaal klaar om los te gaan :D.
Voor de gein 40-series erop gezet om te kijken hoe het rijdt, heb het nog niet kunnen testen, ik verwacht veel grip en ruime bochten.

dsc03088small8wd.jpg

dsc03089small9fg.jpg

dsc03090small5ny.jpg

dsc03091small9kc.jpg

dsc03093small1wz.jpg

Heb ook even een fototje gemaakt van mijn trekstarter.
http://img260.imageshack.us/img260/4118/dsc030948vn.jpg
@Lars, Is er al vooruitgang met jouw startsysteem?

Greets
Tjeerd

Back