Hotliner/F5B Introductie en Trainingsdag

Gerben

Forum veteraan
Altijd al eens hotliners en F5B toestellen willen zien vliegen?
Of heb je een hotliner maar nog vragen?
Een keertje het rakkenvliegen willen proberen?

Kom langs op 8 April bij MVC Crash (Katwoude) !

We zijn de hele dag aanwezig en helpen je graag verder. Naast hulp en advies is er de hele dag gelegenheid tot trainingsvluchten op de rakken, zowel voor de beginnende als geoefende F5B piloot.

Iedere hotliner kan meevliegen, Blizzard, Excalibur, Hawk, Avionik of F3B-E, wat je ook vliegt, je bent van harte welkom!
 
Ik hoop dat ik dat ga halen, maar probeer van de partij te zijn met de Enigma en Wilco F5B.
De 9e heb ik een semi-belangrijke hobby-deadline :-)
En natuurlijk hopen op schitterend weer!

Mooi initiatief!
Gr Bas
 
Ik hoop dat het gaat lukken. Ik vrees het ergste. Ik krijg de 31 pas de auto van de spuiter terug. Week later dan geplanned. Dan moet ik in serieus turbo-tempo aan het geheel werken op de zaak patent op Assen te hebben staan...veel te doen. :-(
En zal je net zien, de 8ste de laatste loodjes...
 
De excalibur is er klaar voor! Zal hem morgen invliegen. Ben volgende week later omdat ik eerst mijn auto van de garage moet halen!

Ronald
 
Als het volgende week net zo´n prachtige dag wordt als vandaag, dan hebben we mazzel.
En komen Luc en Willy ook :)

Ben wel benieuwd of er nog ´nieuwe´ piloten zin hebben een dagje mee te vliegen. Lijkt me erg gezellig :)
 
bijna precies dezelfde, iets jonger en hopelijk zonder de problemen in de aandrijflijn, volgens de garage was alles nu ok met de vorige wagen, maar dan konden ze hem ook inruilen voor een goede prijs vond ik,

terug naar de vliegerij: vanavond de Excalibur invliegen! ben benieuwd of alles ook gaat met de zwaardere aandrijflijn: 4s lipo en de 840KV HK competition motor op een 13*8. Trekt ongeveer 50Ampere.
 
Excalibur is een goede kist voor F5B beginner. De snelheid blijft er keurig in. Echt prima. ik vloog hem direct na een 5.5KWatt aandrijving, en dan valt de stijgsnelheid net niet mee: de F5B rak invlieg curve'' is met de 13*8 carbon prop net niet goed te maken. De motor blijf overigens keurig lauw. Een 13.5*7 biedt wellicht uitkomst. Ongelofelijk eigenlijk dat een motortje van 38euro zulke prestaties levert.
IMG_0005.JPG
 
Afgelopen zondag en gisteravond druk bezig geweest met opbouw van de draadloze verbinding van het rakkensignaal. Doel is een makkelijkere op- en afbouw van de wedstrijdinstallatie, omdat er geen kabels meer over het veld uitgerold hoeven te worden (150mtr naar rak B). En scheelt ook weer in vervoer van het rakkensysteem.
De draadloze verbinding wordt verzorgd door de UFP (Universeller Funk Piepser), een special voor dit doel ontworpen system met een extreme snelle verbinding (typisch 5millisec, max 13millisec). Zie ook: http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/609144-Etwas-Neues-Universeller-Funk-Piepser-(UFP)

Inmiddels houten kastjes gemaakt voor de zenders op rak A/B en de ontvanger bij de wedstrijdtent. En zowaar al gespoten ook. Tevens de bedrading gesoldeerd, dus dat schiet lekker op.
Donderdagavond zal de verf hopelijk genoeg doorgedroogd zijn om de boel in elkaar te scheoeven, kunnen we zaterdag testen.

De nieuwe Avionics zijn helaas nog niet klaar, die zullen pas de 29e de premiere mogen maken op de rakken.

Groetjes,
Gerben
 
Ik kom ook even langs met Simon. Kan helaas niet de hele dag, maar zal er aan het begin van de middag zijn.
Nu hopen op goed weer.

Gr.
Joris
 
Back
Top