Hotliner

Ik ben van plan om een Hotliner aan de schaffen.
Ik dacht aan de Siren van Great Planes.

Heeft iemand ervaring met dit toestel?? Ik weet dat een heel mooi afgewerkt model de Mini Excel is maar dan spreek je over een iets andere prijsklasse.

Alle info is nuttig.

Bedankt

De Siren is een leuke warm-liner.
Een mooie instap in de wereld van de snellere electrozwevers.

Voor het echte F5B hotline werk is hij niet geschikt, dan moet je naar vol-GFK modellen in de klasse raketenwurm, avionik en surprise. Maar daar is de prijs dan ook naar.

Je kunt er veel plezier aan beleven!

Groet,
Gerben

Ik heb een Siren en zoals Gerben al zei het is niet echt een hotliner.
Je kunt er wel leuk mee vliegen, maar de Siren houdt zijn snelheid niet echt goed vast.
De afwerking is van de Siren is goed en het "bouwen" kun je in 1 avond klaar hebben.
Welke set-up had je in gedachten??

Het zal vast een Brushless set up gaan krijgen. Hier ben ik wel van overtuigd.

Als ik dan hierboven hoor dat die Siren niet echt een hotliner is ga ik toch opzoek naar de echte.....

Weet iemand me dan een mooi adres waar deze types kunnen aangekocht worden. Ik moet wel zeggen dat ik niet echt hou van te kleine modellen dus min 1m70.

Het is me ook opgemerkt dat er bij ons op de club " hotliners " vliegen die niet erg lekker doorschieten en dat is dan wat minder dus...

Groeten

Even dit draadje weer boven halen.

Ik wil graag een keer een hot/warmliner aanschaffen ter vervanging van mijn sniper.
Op 3 cellen gaat dit wel aardig alleen van dat afschieten met een bungee ben ik beu.

De kist en setup mag gerust wat kosten alleen als ik bijv. kijk naar een raketenwurm van 550 euro voor een lege kist vind ik dat toch wel een beetje te gek.
Zelf zat ik aan deze kist te denken:
HAWK F5B
Kent iemand deze kist?

De motor die hierbij wordt aangeraden zie ik niet zo zitten.
Maar wat voor setup moet hier nou om zo'n hot/warmliner fatsoenlijk recht omhoog te kunnen trekken? De motor+regelaar mag zo rond de 250 euro kosten maar dan moet die kist wel echt goed vertrekken :D.

En op hoeveel cellen lipo kan je dit dan het beste vliegen?

Hallo,

Die Hawk ken ik helaas niet.
Voor ik een onbekend toestel zou kopen, zou ik toch even goed rondneuzen of er wat bekend is over het model. De kwaliteit van vol GFK modellen hangt sterk af van de zorg en aandacht waarmee ze gebouwd zijn. Er is vrij veel rotzooi op de markt, wat prachtig glimt en er leuk uitziet, maar bij de eerste de beste duik uitelkaar fluttert of de vleugeltjes prachtig dubbel vouwt bij een strakke loop. Als ik 1 ding geleerd heb met hotliners en andere modellen die de grens opzoeken, is dat je beter 1x iets goeds kunt kopen dan 3x iets wat goed lijkt en goedkoop is, maar in de praktijk toch net even niet.

In een ander draadje werd de Kamelot genoemd. Ik heb mij laten vertellen dat dit een bewezen goed model is. Degene die het in dat draadje noemde beaamde dat.
Kamelot Hotliner / FVK-Modell
Is wellicht iets voor je..

Aantal lipo's? Net wat maximaal in je kist past.
Hoe meer lipo's je gebruikt, hoe lager de stroom hoeft te zijn voor een behoorlijk vermogen. Motoren/regelaars die veel stroom kunnen hebben kosten meer dan motoren/regelaars die veel spanning kunnen hebben.
Dat is iig geldig tot 6S. Meer past er waarschijnlijk toch niet in.

Groet,
Gerben

Bas, ik ben zelf ook weer bezig met een Hotliner. Althans, ik ben aan het nadenken over wat er aangeschaft gaat worden.
Op de sites die ik eerder in dit draadje heb gepost staan een aantal leuke opties.
Zelf dacht ik aan de Enigma van Espritmodel of de Excite van N.S.P. om te bouwen naar een hotliner. We gaan er nog even goed over nadenken ;)

Ik denk eerder dat Cypke (clublid van mij) iets zoekt zoals de simprop lift-off, robbe Impression...Voor een F5D model is het nog iets te vroeg. Niemand ervaring met bovenstaande toestellen? Ook moet hij niet de geweldige stijgkracht hebben zoals een F5D, gewoon goed doorklimmen aan een aardige snelheid is in orde. De snelle passages worden toch zonder motor gedaan.
Zelf heb ik een Robbe Impression gehad. Geweldige zwever, met 12cellen nimh erin en een kontronik fun 550 met reductie klom het ook goed weg. De kit was iets van 250-300 euro en de complete aandrijving met accu en regelaar ongeveer evenveel.

Ik weet niet of je er al 1 had gekocht, anders zou je ook eens een blik kunnen werpen op een Freudenthaler Ion Pro (model 2006) met het MH-30 profiel.

Back