HotShot I Tamiya (rerelease) gereed, nu met aktiefoto's!

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Aaalie, 30 mrt 2008.

1. Defty

Defty

Lid geworden:
    30 jul 2007
    Hij is binnen en zit al in elkaar, ga zo de kap en spoiler spuiten.
    Heb er ook al mee gereden en inderdaad met de orginele banden op asfalt is nauwelijks te doen.
    De mamba geeft enorm veel trekkracht als ik vergelijk met de df-03 waar die ook in heeft gezeten, hier lag de snelheid hoger en minder trekkracht.

Ik heb alleen 1 minpunt waarvan ik niet weet wat ik er mee aan moet.
    De draaicirkel is enorm groot! Nu weet ik niet of dit door de auto komt of de servo die ik erin heb gezet, namelijk de spektrum Z270.

Foto's volgen zodra de kap en spioler klaar zijn.

2. Defty

Defty

Lid geworden:
    30 jul 2007
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Aaalie

Aaalie Guest

Hey,

leuk filmpje. Hij brengt echt de Nostalgische gevoelens bij je boven! Heerlijk een beetje "bashen", prachtig om te zien!

Greetz van Aldert

4. grasshopper1

grasshopper1 Guest

ziet er goed uit :p

5. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Hallo allemaal.

Ik heb ook zo'n prachtkarretje (2e hands) en nou is er iets kapot (behuizing van voorste vertraging) Nou heb ik helaas geen bouwbeschrijving. Wel van de oude HotShot maar dan kloppen de bestelnummers niet. Wie weet waar ik een handleiding van de nieuwe kan downloaden??
    Of beter nog?? Wie heeft er een behuizing in voorraad??)

Groeten
    en prettige jaarwisseling

Arie

6. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

Mooi, ook een auto die ik heb willen hebben maar wat niet gelukt is.

7. KdK

KdK

Lid geworden:
    28 dec 2009
    SUPER GAVE auto. Had vroeger de Tamiya Frog maar mijn grote wens was deze Hot Shot... Oude liefde roest niet, als ik dit allemaal zie.

8. KdK

KdK

Lid geworden:
    28 dec 2009
  9. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Jazeker!

Een heruitgave van een klassieker maar met wat verbeteringen. Daarom zoek ik de NIEUWE bouwbeschrijving. De nummers zijn mogelijk ook anders.

10. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Hallo Allemaal.

Ten 1e, de beste wensen voor 2010!!

Zo, nu verder met de zaken.
    Ik heb dit mooie wagentje nu ook gebouwd en had vroeger ook oa een Frog en zo.
    Dat zat toen al mooi in elkaar allemaal. Spijt dat ik het ooit weggedaan heb toen.

Maar u wil ik de HotShot upgraden met een brushless setje.
    Wie heeft een voorstel voor een setje. Niet te duur graag en passend op de plaats van de 540 zonder adapters en zo.

Verder zitten er een hoop scharnierpunten in die auto met een borgringetje. Kan dat niet gewoon vervangen worden door een M3 boutje? Bij voorkeur met een glad stukje op het glijvlak.

Bij mij schieten die clips overal heen.

11. Aaalie

Aaalie Guest

Hey Arie,

momenteel draait hij met een EZ-run setje, een 9 Turn motortje. De power is geweldig, net niet te heftig. Monteer wel het kleinste tandwieltje op de motor, je kan dan gecontroleerd wheelies maken, en de top snelheid is nog hanteerbaar.
    Voor de C-clips gebruik ik inmiddels doorzichtige nagellak. Als de klip er tijdens rijden af word getikt, dan blijft hij hangen aan de lak.
    De Frog is overigens ook weer te koop, en ook dat is een erg leuke wagen ;) .
    De manual staat hier:
    http://www.tamiyausa.com/pdf/manuals/58391ml.pdf

Greetz, Aldert

12. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Ahhhh, en dit soort setjes hé!!
    RC Channel-Quality RC car parts
    of ehhhh: RC Channel-Quality RC car parts

EDIT: Ik vond net nog een oude Kyosho Le Mans 480 Gold motor in de voorraad (bijna)zonder gebruikssporen. Lijkt me ook wel geschikt. Heeft ieman een idee van de specificaties en het te gebruiken motortandwiel??

Nadeel zijn de openliggende koolborstels. Wie heefte r tips voor bescherming? (behalve de zwarte Tamiya ballonnen die ik niet heb)

Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  13. davidk

davidk Guest

hey kan je beter mijn hotshot kopen, heb je die alu stukken en een reserve wagen erbij voor peanuts.. :)

ik vind er maar geen koper voor..
    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  14. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Probleem is denk ik een beetje dat de hotshot juist zo gaaf is als ie "zo goed als" origineel is. Die jij te koop hebt lijkt niet meer op de originele hotshot. Zelf zou ik eerder het dubbele over hebben voor een originele die ik nog in elkaar moet zetten, dan eentje die al in elkaar zit en totaal anders is.

15. Aaalie

Aaalie Guest

De spijker op z'n kop!

Greetz, Aldert

ps. Het alu is mooi, maar dan om naar te kijken bij een ander ;) .

16. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    voor peanuts..??????????????

Hoe weinig peanuts??

He ijn geld eigenlijk al uitgegeven.

17. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Net een weze rijden buiten in de sneeuw. KOUDDDDDDDDDD!!!!!!!!!!
    Over driften gesproken!! Mooi hoor een beetje rondscheuren en glijden.

Ik ben gezandstraald ook. Maar goed, waar ik eigenlijk voor reageer...... Als ik vanuit stilstand of een beetje klem in de sneeuw gas geef hoor ik een soort geluid alsof het motortandwiel langs het andere tandwiel "giert" ALs e een maal beweging in zit hoor ik niets meer.

Overigens is de hele wagen incl alle vertragingsbakken kogelgelagerd. Dat zou het dus moeten houden.

Er zit overigens een brushless setje in van PK Racing (9T geloof ik)
    Ik heb geloof ik het 15T tandwiel en het boutje in het midden (2 plaatjes boeven en onder de bout) zoals in de seschrijviing. Als het tandwiel doorslipt zou hij 1 stripje dichterbij kunnen. Ik weet echter geen manier om te kijken of de passing dan goed is en ik voel er ook niet veel van. Wie heeft een tip???

Verder geeft hij weingi reaktie met remmen en achteruit (de rgelaar dan) remmen (ie keer acheruit) doet niets merkbaars en na een 2e keer achteruit doet ie wat aarzelend iets achetruit. Ik moet nog een programmeerkaart kopen voor die regelaar maar kan ik ook nog iets verbeteren dmv instellingen op mijn Futaba Megatech 3PM-FM computer car zender??

Ik zag dat er meerdere regel/ instelmogelijkheden in de gasfunctie zitten. Ben echter nog niet helemaal door de handleiding heen.

Wie kan me een beetje op weg helpen.
    Ik wil weer de sneeuw in als ik ontdooid ben en de accu weer vol is.

Groeten
    Arie

Laatst bewerkt: 10 feb 2010
  18. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    @DAVIDK Hoeveel peanuts kost die opgefokte HotShot?? (al ie er nog is)/???

19. Aaalie

Aaalie Guest

Hey Arie,

het doorslippen van tandwielen is 9 v.d. 10 keer één van de haakse overbrengingen van en naar de tussenas. Je kan de tussenas er eens uithalen, en met 2wd rijden. Is het geluid dan weg, is het met zekerheid de haakse overbrenging.

Succes, greetz,
    Aldert

20. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Goed idee Aaalie.

En als dat het is dan de speling in de bak opvullen met rinegtjes zoat er geen speling meer is om te slippen??

Deel Deze Pagina