hotworks velgen

• Topicstarter Topicstarter ronnie_hertog
  • Startdatum Startdatum
R

ronnie_hertog

Guest
ik heb gisteren een set hotworks velgen gekocht
maar toen ik de banden erop had gelijmd bleek dus dat ze helemaal niet vast zitten, je kan ze zo lostrekken :cry:
en tijdens het rijden laten ze ook los
dus heeft iemand een idee hoe ik de banden er goed op vast kan zetten?

ronnie

kijk daar wel mee uit dat je geen verkeerde seconde lijm neemt!

heb zelf gehad dat mijn banden wegsmolten! Ondanks dat het bij een modelbouwzaak vandaan kwam en ik om bandenlijm heb gevraagd!

mzzl 8)

vaagheid hoe kan dat smelten door lijm :? lijkt mij dat er in lijm geen bijtende middelen zitten. en als je banden gaat plakken eerst even ontveten. dat doe ik met pure alcohol (90%). en ik gebruik bison 1 sec lijm.

de hotworks velgen zijn 'verchroomd' dwz dat op onder de glimmende laag gewoon plastic zit

voordat je gaat lijmen moet je die laag er af schuren, dwz de chroomverf op de punten die je gaat lijmen weghalen

dan werkt het zeker

(wel voordat je gaat lijmen de velgen ontvetten, zeker na het schuren)

ik heb het gedaan en ze helemaal rondom gelijmd, ze houden nu wel goed en ze lijken wel uitgebalanceerd zo goed stil blijven ze

ronnie

nee ik snap wel dat je moet uitkijken met de verkeerde seconde lijm maar bij mijn dichts bijzijnde modelbouw zaak verkopen ze bandenlijm maar dat is gewoon seconde lijm dus veel maakt het niet uit maar ja het is wel goed om een goede secondelijm bij de modelbouw zaak weg te halen

volgens mij kun je dus gewoon normale secondelijm van het type CyanoAcrylaat (CA) gebruiken, dat is in weze hetzelfde als bandenlijm, alleen kan er verschil zitten in de viscositeit, de bandenlijm is heel dun (bijna water) terwijl er ook soorten zijn die veel dikker zijn

Back