houdbaarheid lipo

stel dat ik nu een nieuwe lipo zou kopen en deze rechtstreeks vanaf de winkel een jaar lang weg zou leggen, gaat dan toch de lipo in "vermogen" , capaciteit achteruit???

ja, helaas is dat zo bij alle accu's, hoeveel je verliest is afhankelijk van het type.

Bedoelt jeroen de zgn zelfontlading of dat je de lipo na een jaar weer gaat gebruiken (laden-ontladen-laden-ontladen) en dat dan de capaciteit evt. zou zijn afgenomen in vergelijking tot als hij hem direct na aankoop zou hebben gebruikt?

Eerste is een ja...tweede is minuscuul mijns inziens.

mvg, Z

Gezien de huidige dollarkoers zou ik nu wat meer lipo's willen bestellen.
Deze zal ik pas ergens in augustus gaan gebruiken .

De vraag is alleen wat gebeurt er met de lipo's als ik ze na ontvangst op de plank leg er niet meer naar omkijk ( zoals bij de leverancier gebeurt)

Ik had 3 lipos gekocht en ongebruikt voor ongeveer een jaar laten liggen, op kamertemperatuur, 1 is opgezwollen en die heb ik vanochtend voor de zekerheid maar onschadelijk gemaakt (gaatje erin en in zout water), 2 zijn nog in orde en 1 daarvan heb ik ondertussen in gebruik genomen en levert zonder morren de capaciteit die ze horen te hebben.

Ik denk dat als ik deze tussentijds 1 of 2 keer had geladen ze het allemaal nog hadden gedaan.

Laatst bewerkt:
Accus opslaan is niet verstandig in de meeste gevallen.
Wat de prijzen over een half jaar zijn is onzeker i.v.m.nieuwe technische ontwikkelingen andere producten.
Ontwikkeling gaan snel met A123 cellen b.v.
Nog afgezien van capaciteits vermindering door veroudering.

Back