Enkele jaren terug heb ik reeds eens een airbrush gehad maar ik heb er toen vrij weinig mee gedaan en uiteindelijk heb ik hem verkocht aan een kennis.
Ik heb nu van iemand een hoop airbrushmateriaal overgenomen:
- 3x Badger 150 (naalden nog na te zien)
- 2x airbrush onbekend merk (niet dezelfde, en geen badger)
- hoop faskolor potjes nieuw en gebruikt
- hoop createx auto air en wicked potjes nieuw en gebruikt
- faskolor en createx verdunner voor beiden
- createx sealer
- createx cleaner
- createx restorer
- nog wat onderhoudsmiddelen, aansluitmateriaal, lege potjes,..
- ....
en dit alles voor een zeer schappelijke prijs
De verkoopster had geen kennis van al dit materiaal omdat het van haar man was van wie ze gescheiden is en omdat hij het toch niet kwam ophalen. Bijgevolg kon ze er dus geen uitleg over geven en was het kopen zoals het er stond. Alle materiaal is al zo'n 2 a 3 jaar niet meer gebruikt.
De airbrushen moet ik nog proberen.
Maar heeft airbrushverf (op waterbasis) ook een bepaalde houdbaarheid?
Ik had er nog niet aan gedacht maar misschien kan verf ook verouderen en niet meer geschikt zijn om te airbrushen. (zou dan jammer zijn van mijn aankoop) Misschien minder een probleem voor de nieuwe potjes maar eventueel wel voor de reeds gebruikte potjes. Op bepaalde potjes staat ook geschreven "+ FK verdunner in 1/3" of iets gelijkaardig. Dit zijn dus potjes (niet de orginele) waar verdnunner aan toegevoegd is.
Daarnaast is er nog genoeg verf bij dat ik nog jaren zou kunnen bezig zijn. Het zou dus ook jammer zijn moest de verf binnen enkele jaren niet meer bruikbaar zijn.
Ik heb nu van iemand een hoop airbrushmateriaal overgenomen:
- 3x Badger 150 (naalden nog na te zien)
- 2x airbrush onbekend merk (niet dezelfde, en geen badger)
- hoop faskolor potjes nieuw en gebruikt
- hoop createx auto air en wicked potjes nieuw en gebruikt
- faskolor en createx verdunner voor beiden
- createx sealer
- createx cleaner
- createx restorer
- nog wat onderhoudsmiddelen, aansluitmateriaal, lege potjes,..
- ....
en dit alles voor een zeer schappelijke prijs
De verkoopster had geen kennis van al dit materiaal omdat het van haar man was van wie ze gescheiden is en omdat hij het toch niet kwam ophalen. Bijgevolg kon ze er dus geen uitleg over geven en was het kopen zoals het er stond. Alle materiaal is al zo'n 2 a 3 jaar niet meer gebruikt.
De airbrushen moet ik nog proberen.
Maar heeft airbrushverf (op waterbasis) ook een bepaalde houdbaarheid?
Ik had er nog niet aan gedacht maar misschien kan verf ook verouderen en niet meer geschikt zijn om te airbrushen. (zou dan jammer zijn van mijn aankoop) Misschien minder een probleem voor de nieuwe potjes maar eventueel wel voor de reeds gebruikte potjes. Op bepaalde potjes staat ook geschreven "+ FK verdunner in 1/3" of iets gelijkaardig. Dit zijn dus potjes (niet de orginele) waar verdnunner aan toegevoegd is.
Daarnaast is er nog genoeg verf bij dat ik nog jaren zou kunnen bezig zijn. Het zou dus ook jammer zijn moest de verf binnen enkele jaren niet meer bruikbaar zijn.