Hout of schuim

Goed, we zijn twee weken verder en met de tomeloze inzet van GJVO is de WOT volgens mij klaar voor de maiden! Motor draait de goede kant op, stuurvlakken gaan de juiste kant op, dual rate zit onder de knop.

Twee dingen had ik anders moeten doen;
- Niet direct 5s5000mAh lipos kopen maar misschien iets lichters; het gewicht vliegklaar ligt namelijk op 2900gr en door de al iets zwaardere motor en zwaardere lipo moet er nu nog wel wat contra-gewicht bij op de staart;
- Gewoon beginnen met een simpele lader in plaats van je gek laten maken door erg gave laadkoffers.... Goed is goed genoeg voor nu, maar aan de andere kant ben ik nu al wel klaar voor vliegen op 10 of 12s en heb ik een paar winterse dagen kunnen passen en meten. ;)

Zo te lezen ben je positief. Maar niet voor het Corona-virus, maar voor het Vlieg-virus :D.
Helaas is daar geen medicijn tegen, hoewel ...... misschien je vrouw.

Iets gewicht extra maakt helemaal niet zoveel uit.
Dit soort modellen wogen vroeger 3,5 kilo en dan vlogen ze ook lekker.
Kan de accu niet nog iets naar achteren geschoven worden?
Maak de accu wel een uur voordat je gaat vliegen wat warmer, graadje of 30.
Dat vinden ze fijner.
Simpele oplossing is een waterkruik en daar de accu onder leggen.

Nou.. en dan veel plezier met het vliegen, het is morgen windkracht 2, dus het veld zal wel weer volhangen met schuimpies, je kan daar gewoon doorheen vliegen.

GJ

GJ de verschrikkelijke Schuimkiller :D.

Goed, we zijn twee weken verder en met de tomeloze inzet van GJVO is de WOT volgens mij klaar voor de maiden! Motor draait de goede kant op, stuurvlakken gaan de juiste kant op, dual rate zit onder de knop.

Twee dingen had ik anders moeten doen;
- Niet direct 5s5000mAh lipos kopen maar misschien iets lichters; het gewicht vliegklaar ligt namelijk op 2900gr en door de al iets zwaardere motor en zwaardere lipo moet er nu nog wel wat contra-gewicht bij op de staart;
- Gewoon beginnen met een simpele lader in plaats van je gek laten maken door erg gave laadkoffers.... Goed is goed genoeg voor nu, maar aan de andere kant ben ik nu al wel klaar voor vliegen op 10 of 12s en heb ik een paar winterse dagen kunnen passen en meten. ;)

Ik vloog hem op 6s/5000 mAh. Gas erop!

• Like
Reactions: Cnn
Back