Dan komen er van die opmerkingen van, kan die man niet uit? Of dingen met iets van toeten nog blazen. 1 voordeel als Wil toetert, dan kan er geen onzin uit zijn mond komen. GJ
Nee, daar moet een kabel in en het andere eind gaat in een niet te noemen gat aan de achterkant van mijnheer de Woofer. Dan is ie ook te besturen.. GJ
Het is net of ik de plee hoor doortrekken…. Een aaardigheeidje, menee Sonnenberg, een aaardigheeidje… Mense hebbe geen humor meer. Daarom vraag ik u af, waar is de suivere humor gebleven?’ Humor is er tegenwoordig genoeg. Het wordt uitgegeven door een groeiend leger grappenmakers
Nog even een serieuze noot. De motor. Ik zal er een tekening bij doen hoe ik de motor zou bevestigen maar er moeten wel schroefjes in de motor gedraaid worden. Op de aangegeven plek. Dat zijn M4 boutjes maar... pas op dat ze niet te lang de motor in steken. Daarachter zitten de wikkelingen en als je die raakt dan is het over met de motor. Dus de boutjes mogen niet verder dan ongeveer 5mm de motor in. GJ
ik ben na lessen aan de kabel met een charter overgestapt naar een bixler3 om zelfstandig mee te leren vliegen, ik had kort nadat ik dat ik ding in gebruik nam al heimwee naar 'ouderwets' hout. Dus kocht ik een calmato 40 laagdekker, ik wilde rustig mijn tijd nemen met de bixler3 en dan overstappen naar de Calmato. Helaas na een mid air botsing met iemand op de club en als gevolg daarvan een spontane sneeuwbui in de zomer ben ik veel eerder dan ik aanvankelijk van plan was weer terug overgestapt naar hout. Geen seconde spijt van gehad. Mijn mening is dan ook: Schuimpjes zijn leuk, maar hout vliegt enorm veel beter.
Goed, we zijn twee weken verder en met de tomeloze inzet van GJVO is de WOT volgens mij klaar voor de maiden! Motor draait de goede kant op, stuurvlakken gaan de juiste kant op, dual rate zit onder de knop. Twee dingen had ik anders moeten doen; - Niet direct 5s5000mAh lipos kopen maar misschien iets lichters; het gewicht vliegklaar ligt namelijk op 2900gr en door de al iets zwaardere motor en zwaardere lipo moet er nu nog wel wat contra-gewicht bij op de staart; - Gewoon beginnen met een simpele lader in plaats van je gek laten maken door erg gave laadkoffers.... Goed is goed genoeg voor nu, maar aan de andere kant ben ik nu al wel klaar voor vliegen op 10 of 12s en heb ik een paar winterse dagen kunnen passen en meten.
Iets gewicht extra maakt helemaal niet zoveel uit. Dit soort modellen wogen vroeger 3,5 kilo en dan vlogen ze ook lekker. Kan de accu niet nog iets naar achteren geschoven worden? Maak de accu wel een uur voordat je gaat vliegen wat warmer, graadje of 30. Dat vinden ze fijner. Simpele oplossing is een waterkruik en daar de accu onder leggen. Nou.. en dan veel plezier met het vliegen, het is morgen windkracht 2, dus het veld zal wel weer volhangen met schuimpies, je kan daar gewoon doorheen vliegen. GJ
, alleen als ze van links komen! Oja, dat was ook nog een opmerking voor andere beginners; - Geloof de afmetingen van de lipo's niet altijd zonder zelf gemeten te hebben. De afmeting kan best eens ZONDER uitstulping door de kabels zijn. En dan is een lipo dus zomaar 10mm langer Gelukkig had ik nog wel wat speling ingecalculeerd maar die is nu wel verdampt. Voorverwarmen: Ik heb een lipo-warmer besteld. Kan ik ook nog worstenbroodjes meenemen.. Volgende project wordt een opwarmkoffertje. Maar dat heeft pas prioriteit voor na de zomer denk ik.