Houtbouwdoos Extra 300 2m span?

Hallo,

ik ben van plan om een Extra 300 te bouwen met ongeveer 2m. spanwijdte.
Na een aantal ARF kisten (waaronder de Cermark Pitts Special 1.50m met 2kW electro aandrijving die ik net ingevlogen heb) wil ik wel weer eens zelf bouwen.
Er zijn genoeg Extra 300's in die klasse te koop, maar bijna alles is ARF!

Heeft iemand een tip voor een goede, betaalbare houtbouwdoos voor een Extra 300 (of iets vergelijkbaars) met een span van 2m? Hij zal electrisch aangedreven worden, maar het mag van oorsprong best een verbrandingsmotor model zijn (de Pitts was ook bedoeld voor brandstof maar vliegt ook electrisch geweldig).

Ben.

Als het echt een Extra moet zijn kom je bijvoorbeeld bij Knol terecht. Met Funtana heb je wat meet keuze: EMHW, Brendel. Er zijn nog maar weinig fabrikanten die zich aan bouwkits wagen, meeste zijn enhousiastelingen met een eigen CNC bank.

Hugo

... Met Funtana heb je wat meet keuze: EMHW, Brendel. ...
Let op, dit verhaal stamt uit 2002, accutechniek is inmiddels verder gevorderd
Harald Weiershäuser Funtana met Torcman 430-30-15 motor.

Funtana-1.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal!
Ik heb eens contact opgenomen met Orion Models.

De KHK is me toch wel wat te prijzig (ben benieuwd of Orion qua prijs gunstiger is).

Ben.

Uiteindelijk toch maar eens contact opgenomen met Hobby In in Waalwijk.
Die hadden geen kit van de Midwest Extra300XS meer staan, maar nog wel eentje van de Midwest CAP232 (80" spanwijdte).
Prijs was ook goed (185 euro, geen verzendkosten) dus ik heb die besteld.
Moet wel nog een beetje wennen aan die dikke motorkap van de CAP, maar dat komt wel goed :)

Iemand ervaring met deze kist?

Mooi dat je toch nog een leuke kit gevonden hebt.
Ben heel benieuwd hoe dat met electro gaat vliegen. Maar eerst een zomer lang bouwen !!!

Tot horens/ziens

Harm

Ik heb de doos vandaag al binnen gekregen. Het toestel wordt nog groter dan ik me voorstelde!
Ik vrees dat nu het moment is aangebroken dat ik niet meer terug kan naar een kleinere auto; met een beetje geluk past deze CAP232 er net in!

Ik zag trouwens op de doos dat dit een opruimingsprijs was (kon ook niet anders). De originele prijssticker was 369 euro!

Ik weet niet of Hobby In er nog meer heeft, maar als er nog meer bouwers onder ons zijn zou ik hun aanraden om Hobby In even te bellen!

Ben.

Klopt Harm, je hebt altijd baas boven baas :)

Ik ben trouwens net begonnen met de bouw van de CAP232.
Het stabilo is al groter dan de vleugel van menig ander model wat ik vlieg!

Ben.

Back