Houten model Batavia

Nee....

Hij zat al weken los erin, ik wilde hem nu gewoon vastzetten...:)

En over meenemen.. ik heb nog niet eens een standaard waar ik hem in kan zetten. Hij staat nu telkens op een eierdoos, of gewoon los..

Ik heb op de boegspriet de juffers geplaatst, dit door een koperen draadje eromheen te draaien en dat via de mars vast te zetten aan de boegspriet.

Wil ik het allemaal met de soldeerbout vertinnen - blijkt het gelakt koperdraad te zijn....

En dat vertind niet.:(

Ik heb een nieuwe topic geopend over de Lutine:
de-lutine-het-goudschip-dat-verging-bij-terschelling

Zoals al elders geschreven heb ik een tweedehands bouwpakket van de HMS Bounty gekocht, en ik wil deze tzt scratchen tot het goudschip de Lutine.

Ook dit is weer een mooi stukje maritieme geschiedenis.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb al even geen foto's meer geplaatst, dit omdat de spiegel van de Batavia wel erg mooi wordt (vind ik tenminste:rolleyes:) en ik de spanning voor de 19e dus wil opvoeren....:D

Omdat de 19e toch nog wel even weg is toch maar een fotootje van de spiegel
- hoeven sommige mensen niet langer in spanning te zitten:rolleyes:

full

Ik zat in elk geval wel in spanning, ik dacht dat Hans ons nog een maand zou laten wachten :mad:. Dus toch blij haar nu al te mogen zien :D:...
errrug mooi :thumbsup:

Voor alle geïnteresseerden:

Ik heb kortgeleden een dvd-rip bemachtigd van de documantaire "Vasa 1628" waarin in het eerste deel het leven in Stockholm en de bouw van de Vasa getoond worden, en in het tweede deel veel opnames te zien zijn van de berging van de Vasa en al hetgeen er in het schip gevonden werd (inclusief het lichaam van een tussen kanon en scheepswand doodgedrukte zeeman - nog grotendeels intact, met schoenen, kleding haren en zelfs zijn hersenen nog).

De film is Zweeds gesproken, maar ik heb er Engelse ondertiteling bij gevonden (srt-bestanden). Saillant detail - de Nederlandse scheepsbouwers in de film spreken Nederlands.

Veel van de opnames zijn computergesimuleerd, maar een groot deel is ook opgenomen op de Bataviawerf (je ziet de basis van de Zeven Provinciën) en op de Batavia zelf.

Voor wie deze film wil, stuur mij een PB en ik zend de film toe via Wetransfer

Ondertussen ook bezig met het houtsnijwerk (kleiknutselwerk) voor op het schip.

Uiteraard is een schip niet jouw schip als er niet een stukje van jezelf inzit :rolleyes:

Het meest rechtse hoofdje moet mijzelf voorstellen.

full

Impressionisme

Het Impressionisme is een schildersbeweging die 2e helft 19e eeuw ontstond, en ten tijde van de Batavia dus nog niet aanwezig was.

Ik heb het tafereel achter op de wulft geschilderd, maar moet zeggen dat het meer een impressionisme is dan een exacte benadering van de werkelijkheid.

Van een afstandje bekijken dus:cool:

full

Back