houten propellers

Ik ben aan een aantal houten propjes weten te komen van iemand die niet gelamineerd zijn maar wel heel goed te gebruiken zijn.Heb ze een beetje aangepast en ik moet zeggen dat de trekkracht van deze propjes die eigenlijk voor verbrandingsmotoren bedoelt zijn op een elektromotor het heel goed doen.Heb er al mee gevlogen en dat ging uitstekend.Ben uiteraard nog steeds op zoek naar gelamineerde props en in de tussentijd ga ik deze maar is zelf proberen te maken wat goed te doen moet zijn.Heb een propmalletje gedownload die bij 1 van de tips van ron van sommeren afkomstig is en deze wat uitvergroot.Deze is bedoelt voor 4 laminaten maar daar kunnen ook 7 a 8 laminaten van te maken zijn.Ook de spoed moet aan te passen zijn.Als dit lukt dan heb ik denk ik een flinke deur opengetrapt omdat ik dan elke gewenste prop op schaal kan maken wat bij het type vliegtuig hoort.Eén ding is zeker dat het zeer arbeidsintensief is maar dat hoort bij deze hobby.

Ik heb een Asano over (11.50 X 11.75) :roll:

Asano11x11.jpg

T,is niet de maat die je zoekt maar erg in de richting,..
P.M maar als je intresse heb,.

Het is een mooie prop maar is helaas te groot voor de kisten die ik vlieg.Het valt me op dat de spoed die erin zit ontzettend groot is n.m.l 11.75.Klopt dat?

Back