HOV.PIT? Wat is het precies?

• Topicstarter Topicstarter Frank Bos
  • Startdatum Startdatum
F

Frank Bos

Guest
Ik heb een Belt-CP. Ik ben een beginner en ik ben nog een beetje aan het oefenen met hoveren. Maar als ik iets meer gas geef, dan gaat de staart ook ineens draaien. En hoe meer gas, hoe harder het draait.

Volgens mij heeft dit te maken met de twee draaidingen aan de bovenzijkant van de zender (Hov.Pit). Maar waar dient het precies voor? Als ik eraan draai gaat mijn heli soms heel erg hard draaien en soms ook nog een andere afwijking naar rechts of naar achter enz...
Ik zou graag willen weten waar het precies voor dient.

met PIT kun je de hoek van de bladen instellen bij bepaalde toerentallen.

als het goed is kun je dan met HOV de uitslag van je servo's regelen (meer of minder)

Hoi,

Ik heb ook een maandje of 2 de belt cp v2.

Als beginner kun je de hover pitch beste in het midden zetten (knop van je af).
Bij minimale hover pitch (knop naar links onder) maak je hoge toeren voor weinig lift.
Bij maximale hover pitch (knop naar rechts onder) maak je lage toeren en krijg je veel lift.

In het midden is in het begin als beginner helemaal perfect omdat je gyro dan genoeg snelheid op de staart rotor heeft om in te grijpen en je ook precies voldoende lift hebt om zelfs bij wat wind nog in te kunnen grijpen, mits je gryo zelf goed staat afgesteld.

Later kun je je hov.pitch misschien iets naar rechts draaien, je kan dan wat minder snel/goed ingrijpen maar je kan mijns inziens wel wat langer hoveren op 1 batterij.

De gyro trim zit rechts boven, dezelfde draaiknop als hov.pitch linksboven, en er staat CH5 bij. (bij mijn standaard esky zender dan)

Als je de gyro trim teveel naar rechts draait gaat de staart schudden, zodra de staart gaat schudden draai je hem 10% terug, das meestal de perfecte instelling.
Deze staat bij mij gewoonlijk ook in het midden of er iets boven.

De GYRO switch moet op 0 (van je af) om de gyro AAN te hebben, dus niet op 1!!