Hoverbike Aero X

Deze multicopter zou ik graag aan mijn collectie willen toevoegen.

732075.jpg

Ben wel benieuwd hoe ze de besturing regelen met maar 2 fans, waarschijnlijk kunnen de fans kantelen. Zou zoiets ook al in RC vorm bestaan?
En het leuke is, deze gaat op brandstof, zouden er dan 1 of 2 motoren inzitten, mmmm?

Performance
Occupancy: 2 persons
Altitude: 0 to 12 feet (3,7m) above surface level
Airspeed: 0 to 45 mph (72 kmh)
Takeoff Speed: 0 mph
Useful Load: 310 lbs (140 kgs)
Duration: 1.25 hours

Specs
Dimensions:
Length: 14.8 feet (4.5 m)
Width: 6.8 feet (2.1 m)
Height: 4.1 feet (1.25 m)
Dry weight: 785 lbs (356 kg)
Fuel: automotive gasoline

Design features
Intuitive pilot interface
Fixed-pitch carbon fiber fans
Four-wheel gear with castoring aft wheels
Two-position control bars
Carbon fiber composite primary structure
Normally aspirated three–rotor rotary engine
Direct drive composite driveshafts
Oil-cooled gearboxes

Bron: Aerofex - Why will you fly?

Laatst bewerkt door een moderator:
Geef het nog een tiental jaren en het is zeker niet ondenkbaar dat we in zo'n dingen naar het werk vliegen of naar de winkel.
Ik alvast zie dat zeker wel zitten.

Ik zie dat er meer mensen mee bezig zijn geweest, en er bestaan ook RC modellen. Is ook wel logisch, mooie testcase om eerst een rc versie te maken.

Natuurlijk zitten er nog vele haken en ogen aan, maar het is wel een leuk stukje techniek, en misschien zonder de opkomst van de multicopters had deze "fiets" nooit ontstaan geweest.

Geef het nog een tiental jaren en het is zeker niet ondenkbaar dat we in zo'n dingen naar het werk vliegen of naar de winkel.
Ik alvast zie dat zeker wel zitten.

Ook over 10 jaar zal dat niet gebeuren dave :)

Want 15 jaar geleden waren er al vliegende auto's, maar daar vliegen we nu nogsteeds niet in.

De belangrijkste redenen zijn de kosten en de intelligentie van de gemiddelde persoon.
Toestel kost geld, vliegbrevet kost geld, (laten) onderhouden bij gecertificeerde bedrijven zal ook een vermogen gaan kosten.
De gemiddelde persoon neemt het niet zo nouw met de regeltjes. Kijk maar wat er allemaal op de wegen gebeurt. Als dit ook in de lucht gaat gebeuren zijn we helemaal nergens meer veilig.
Ik moet er iig niet aan denken dat een of andere mongol met zn vliegende auto bij mij mn dak in vliegt.

Back