Hovercraft uit een stofzuiger

• Topicstarter Topicstarter Hrrbs
  • Startdatum Startdatum
H

Hrrbs

Guest
Hallo,

Samen met een vriend wil ik graag een hovercraft maken uit een oude stofzuiger.

Ik zou opzich wel wat tips kunnen gebruiken wat de motor betreft.
Hij is namelijk 1800 watt en dat lijkt me wat veel voor een standaard regelaar.
Of kan ik gewoon de regel unit van de stofzuiger zelf gebruiken en die dan RC maken?

Ook zou ik wel wat tips kunnen gebruiken over hoe een hovercraft werkt en hoe ik hem het beste kan ontwerpen en welke stof ik nodig heb voor het doek.

Groeten
Rick

Lijkt me niet zo handig RC met een verlengsnoer naar 220Volt,
of bouw je er een generator in voor de stroom ??

succes, Brandaris

Maar zit er dan geen transformator in een stof zuiger die het terugbrengt naar iets van 12 volt?

Maar zit er dan geen transformator in een stof zuiger die het terugbrengt naar iets van 12 volt?

Als je stofzuiger 1800 watt is bij 12 V dit wil zeggen 1800/12= 150A stroom dat er gaat lopen. Daar wil ik de aansluitdraden wel eens van zien.

Hans

Ja dan wordt dit hem inderdaad niet.

Dan maar even een andere motor zoeken, weet iemand dan welke stof ik het best voor het doek/rok kan gebruiken?

Je kan vlieger-doek er wel voor gebruiken, dit is gemakkelijk te verwerken. Het is per meter te koop.

Hans

Rick, hierbij een vervelend antwoord:
Gebruik de zoekfunctie!!!
61 hits alleen al op het forum op de term "hoovercraft", inclusief complete bouwverslagen.
592.000 resultaten in Google op de term "model hoovercraft"
Inclusief tips voor rokken, broeken, vesten, broek-rokken, en BH's.

Succes.

tja roel niet iedereen is even slim als jou, de meeste zetten eerst iets op het forum voordat ze :google: gebruiken...
maar toch wel veel succes met het bouwen!

...61 hits alleen al op het forum op de term "hoovercraft", inclusief complete bouwverslagen. 592.000 resultaten in Google op de term "model hoovercraft" ...
Typevaudje Roel.
En zoeken op 'hovercraft', met één 'o' i.p.v. twee. Beide spellingen worden gebruikt, 'hovercraft' is de goede.
Voor het jonge volk: de verwarring komt door het stofzuigermerk 'Hoover' (en Hoover dam, en J.Edgar Hoover). Het Engelse 'hover' betekent 'zweven', 'stil hangen'.

tja roel niet iedereen is even slim als jou, de meeste zetten eerst iets op het forum voordat ze :google: gebruiken ...
Voor zoeken hoef je niet slim te zijn, je hoeft er alleen maar lui voor te zijn ;) Beter goed 'gejat' dan slecht verzonnen :) Hoewel zelf verzinnen veeeel leerzamer is, maar dat komt vanzelf wel. Je kunt het best zoeken op hoovercraft OR hovercraft, en alleen binnen titel van discussie, niet in volledige discussie-teksten, dat levert de meest relevante discussies op.

Als je Big Brother niet wilt gebruiken, kun je de www.ixquick.nl zoekmachine gebruiken. Die slaat geen gegevens van je op.

Laatst bewerkt:
als je toch écht een bekabeld toestel wilt ombouwen naar iets rijdend/varend/vliegend, misschien even youtoube'en op 'powertool dragracing' ;)

Nee.
En ook de motoren van was-/droog-machines, mixers, afzuigkappen, koelkast en diepvries lopen rechtstreeks op 240Volt. Waarom/waardoor dacht je dat ze op 12Volt lopen?

Laatst bewerkt:
Besten,

Er zijn dus wel vacuum motoren voor 12, 24, 36, 110 en 220 volt.
12 komt inderdaad bijzonder weinig voor, hoofdzakelijk is het 24 volt.
110 volt komt voor in de scheeps industrie, werven enzo.
Wat dachten jullie van die accu schrob-ZUIG automaten bij de supermarkt?... die zijn gewoon 24 Volt (2x12 volt oplaadbare tractie batterijen).
Nog niet eens gesproken over de alom bekende kruimeldief op accu.
Of het geschikt is voor in een model hovercraft is nog maar de vraag.
Beter zijn ventilatoren, die heb je wel op 12 volt (autoindustrie).

M.vr.gr. Ron

Back