Hoveren, Bij 0 graden?

Ik heb een meningsverschil met een kennis van mij, bij hoeveel graden pitch hovert een heli nu eigenlijk, is dat bij 0 graden of meer.

Oke dan heb ik verloren, ik wilde beweren dat in hoover bij gelijkblijvende pitch de hoogte gelijk zou blijven bij hoger toerental.
Ik schakel nl. mijn idle-up 1 en 2 altijd op de grond in.
Dat kost weer een kistje bier, ach we zullen hem samen wel op moeten drinken......

Bij symetrische bladen ligt het hoverpunt rond de 5-6 graden. Bij Semisymetrische alleen wat lager dan dat. Helaas nog niet op 0 graden.

Ik zou niet zo snel opgeven als ik jou was, gaat toch om een bak bier.
Ik durf te wedden dat je prima met 0 graden kunt hoveren en zelfs alleen maar met 0 graden als je in gewichteloze toestand zit...

Misschien ver gezocht, maar als de omstandigheden niet vermeld zijn, misschien toch jouw ticket naar een gratis bak bier...

Je hebt gelijk, het is en blijft natuurlijk een bak bier en na de 3-0 overwining op Italie wordt dat de komende week waarschijnlijk schaars....

Ik kreeg al een kompleet natuurkundige uitleg in triompf sferen van hem, dus laat ik samen met hem die bierbak maar ledigen.....

Met 0 graden kan je prima hooveren, je krijgt het alleen wat koud :rolling: (met die uitleg kan je toch nog winnen :celebrate:)

Helling zweven.. eeuuh... hooveren!

Met 0 graden pitch aan de zeedijk. Of zelfs motor uit en negatief pitch, autorotatie zonder landing ;).

Greetz van Aldert

Ik heb er zelf ook nog ééntje:

zelfs met negatieve pitch...... aan een touwtje aan het plafond!:banana:

Misschien had ik deze vraag beter een week later of eerder kunnen stellen, of in ieder geval niet tijdens de voetbal gekte.....:lol:

Misschien dat je kennis zich beroept op het feit dat jullie het duidelijk over de pitch op de bladen hebben; paddlebladen:banana: :proost:

met flink wat wind blijft je heli wel met 0 pitch in de lucht, sterker nog.... met flink wind is het echt moeilijk/onmogelijk zonder negative pitch je heli neer zetten. maar in normale situatie valt je heli als baksteen naar beneden bij 0 :)

Back