Hoveren op half acht.

• Topicstarter Topicstarter cobbles
  • Startdatum Startdatum

Hoveren op half 8

• Total voters
    23
C

cobbles

Guest
Kun je echt hoveren?

Met je heli de kamer rond vegen is heeeerlijk. Rondjes, achtjes, vol accelereren van de ene hoek en dan stevig in de ankers in de andere hoek met soms de adrenaline stoot om te zien of je hem onder controle kunt houden. Met die oude bell 47b coaxiaal van 200 gram was dat wat moeilijk en duur maar met m'n 28 grams blade MSR kan het allemaal.

Maar dan gewoon stilhangen.... Nu vlieg ik al weer 4 jaar en nog steeds merk ik dat ik een zwakke plek heb. Met de neus van de helicopter schuin naar me toe, dus niet side in maar tussen "nose in" en "side in" in kan ik 'm niet stil houden, laat staan gecontroleerd landen en opstijgen. Ben ik de enige die met deze "half acht situatie" een probleem heeft?

Heb mijn heli's om te vliegen, niet om te hoveren, heb dus gestemd op "is niet leuk dus doe ik dat niet."

(Ik weet het, hoveren hoort bij het vliegen, maar ik hover alleen net na takeoff en net voor landing! )

Da's een eerlijk antwoord. Mijn doel is om ooit inverted te kunnen met m'n 450 zonder een kubieke kilometer ruimte nodig te hebben. Ik heb alleen maar een grasveldje van 50 x 50 hier en denk dat fatsoenlijk kunnen hoveren één van de vele voorwaarden is voordat ik eens een keer een flip probeer.

Mocht iemand tips hebben anders dan gewoon uren maken achter de simulator dan ben ik heel geinteresseerd.

[...]denk dat fatsoenlijk kunnen hoveren één van de vele voorwaarden is voordat ik eens een keer een flip probeer.[...]
Met de skids naar beneden kan ik in alle orientaties wel hoveren maar niet alle even goed, inverted eigenlijk alleen nose-in en dat niet altijd even goed. Inverted een bocht maken is ook zoiets, naar links (van me af) prima maar naar rechts gaat vaak minder.
Het is wel handig om in alle orientaties te kunnen herstellen van een fout en toch een kwestie van oefenen op de sim en dan in het echt.

Mag ik mijn medeleven betuigen met diegene die 3 heeft gestemd... Ik kan het helemaal begrijpen.

@chrisdv Ik zie dat je een Blade mcp-x hebt. Hoe is inverted met dat machien in vergelijking met bijvoorbeeld je trex? En wat vinden de kamerplanten van de mcp-x?

@chrisdv Ik zie dat je een Blade mcp-x hebt. Hoe is inverted met dat machien in vergelijking met bijvoorbeeld je trex? En wat vinden de kamerplanten van de mcp-x?

Volgens de reacties die ik al gehoord heb is de mcpx veel moeilijker in hover te houden dan bv een 450 size heli, omdat de mcxp zo fel reageert.

Wat Jelleeee zegt, maar crashen gaat meestal zonder schade itt grotere heli's, toch wel een groot voordeel van die mcp x, en als je het met de mcp x onder de knie hebt gaat het met een grotere heli in principe gemakkelijker.

Ligt misschien aan mijn afstelling van mijn 450 en 250, maar persoonlijk vind ik de mcpx erg stabiel voor zijn afmeting

Maar buiten moet je wel een beetje opletten..

En binnen in de woonkamer moet je geen inverted proberen.
bij de overgang doet ie soms zulke gekke dingen, dan is wel eens niet precies te voorspellen waar hij heen gaat

ik heb trouwens niet zo'n last van half acht..
in mijn hoofd ben ik of nose in of tail in aan het vliegen. niets ertussenin.
dus ook als ik met de zijkant naar me toevlieg, ben ik in mn hoofd gewoon nose in of tail in aan het vliegen.
Tot hij weer voor me langs vliegt, dan wisselt het weer

Nu ben ik bezig met inverted, daar moet ik mn automatisme nog een beetje aanpassen..
ik reageer bij abrupte stops nog wel eens alsof de pootjes naar beneden hangen (niet goed) :mrgreen:

Optie 3, maar mijn rotorblaadjes blijven heel (Solo Pro V NE260A), alleen flybars, staartstukken, canopy's, skids, links, rotorkoppen, enz., enz. heb ik al nieuw moeten steken maar nooit een rotorblad - trouwens origineel kreeg ik een reserve-stel bijgeleverd en dat zit nog steeds in zijn plastic zakje met zijn schroefjes erbij. Zelfde miserie met mijn spiksplinternieuwe 328, nog geen 20 seconden vlucht, iets te veel wind, dan maar landen, in het gras !, valt hij toch wel om zeker en na 21 seconden vliegen, lap flybar doorgebroken ...

Back