hoveren

• Topicstarter Topicstarter denhans08
  • Startdatum Startdatum
D

denhans08

Guest
ik ben dus pure beginner... Vandaag real flight sim geinstalleerd en begonnen met een cobra 30.
Ik had eerst wat op internet opgezocht natuurlijk over controls enzo.
Nu het opstijgen lukt "vrij" aardig, maar na een tijdje gaat de heli meer en meer uit de richting. Hij gaat 1m naar rechts, ik corrigeer en dan gaat hij weer naar links en deze bewegingen worden steeds groter en groter, ik krijg de heli niet meer stil om mooi te landen, laat staan dat ik hem mooi stil wil krijgen op de plek waar ik WIL landen.

Wat doe ik fout? Ik dacht eerst dat ik misschien overcorrigeerde, maar na wat prutsen lukt het nog niet.

Je doet wat de meesten doen: heel erg overcorrigeren...

Dus, minder tegensturen, wat meer gaan anticiperen op wat de heli gaat doen.

ik ben dus pure beginner... Vandaag real flight sim geinstalleerd en begonnen met een cobra 30.
Ik had eerst wat op internet opgezocht natuurlijk over controls enzo.
Nu het opstijgen lukt "vrij" aardig, maar na een tijdje gaat de heli meer en meer uit de richting. Hij gaat 1m naar rechts, ik corrigeer en dan gaat hij weer naar links en deze bewegingen worden steeds groter en groter, ik krijg de heli niet meer stil om mooi te landen, laat staan dat ik hem mooi stil wil krijgen op de plek waar ik WIL landen.

Wat doe ik fout? Ik dacht eerst dat ik misschien overcorrigeerde, maar na wat prutsen lukt het nog niet.

Hans,

corrigeren met hele kleine 'tikjes' (stick kort bewegen en weer neutraal), anticiperen op de heli. En bij een grotere correctie direct tegencorrigeren, dus bv links, dan meteen kort rechts.

eventueel Dual Rate instellen in het begin, zodat de correctie minder hard gaan. En atlijd beginnen met achter de heli te staan, dus de neus naar voren.

En verder gewoon veel oefenen op de SIM. Het gaat echt vanzelf beter na een paar uurtjes. Verder op de SIM even verschillende modelen proberen; ik ken de Cobra niet echt, maar sommige 'scale' modellen reageren langzamer dan andere en zijn (voor mij althans) lastiger te besturen.

grt,
Bert

denk stiekem dat je met de trim aan het vliegen bent ipv echt met de knuppels... zo klinkt het mij tenminste.
of zoals eerder hieronder vermeld, veel teveel corrigeren :D

kan je me vertellen hoe je je instellingen hebt?

welke mode etc.

Laatst bewerkt:
Goed leren vliegen kost tijd, de simulator maakt het je mogelijk om te oefenen zonder kosten te maken van een crash, echter zul je veel tijd moeten doorbrengen voordat je merkt dat het beter gaat.
Het daarna echt vliegen met een RC heli is niet zozeer moeilijker maar wel veel spannender. omdat het je dan wel geld kost als je crashed. probeer bij de sim dus een crash ten allen tijde te voorkomen alsof het je echt geld zou kosten.
veel oefenen dus en accepteren dat dit tijd kost, je zal vanzelf leren om met kleine stickuitslagen te leren vliegen. Hoveren kan je goed vergelijken met het laten rollen van een knikker op een spiegel die je in de hand hebt. hoe minder je die beweegtm hoe minder er gecorigeerd moet worden, grote stuuruitslagen vragen grotere correcties.

succes

denk stiekem dat je met de trim aan het vliegen bent ipv echt met de knuppels... zo klinkt het mij tenminste.
of zoals eerder hieronder vermeld, veel teveel corrigeren :D

kan je me vertellen hoe je je instellingen hebt?

welke mode etc.

is allemaal nog nieuw voor mij, maar ik laat de heli eerst zachtjes opstijgen en kijk of hij veel afwijkt, dat trim ik bij...

Dan stijg ik op en ja, probeer te corrigeren met de sticks

over die modus, ik gebruik de linkse stick als throttle en links/rechts draaien
bedoel je dat of nog iets anders?

Hey

Ik heb op realflight met deze heli leren vliegen: Knife Edge Swap Pages

Hoop dat je er wat aan hebt ;)

Groeten

Is trex niet lastig om mee te starten??
Ik merk dat deze helis zeer vinnig zijn.. Moet wel zeggen dat ik met een 450 (om zo eens te spelen) ben opgestegen een koprol gedaan heb en even ondersteboven hangen en terug landen... Hoewel dus hoveren nog niet lukt ;)

Hey

De 600 is een heel stuk stabieler dan de 450!
en wat het felle vliegen betreft: hij doet precies wat jij zegt dat hij moet doen, gaat het te hard moet je je sticks minder bewegen ;)

Groeten

ps: zit je ook wel eens online?

is allemaal nog nieuw voor mij, maar ik laat de heli eerst zachtjes opstijgen en kijk of hij veel afwijkt, dat trim ik bij...

Dan stijg ik op en ja, probeer te corrigeren met de sticks

over die modus, ik gebruik de linkse stick als throttle en links/rechts draaien
bedoel je dat of nog iets anders?

Ik weet niet of je in club verband wilt gaan vliegen maar informeer eerst bij een club waar je eventueel wilt gaan vliegen hoe ze daar vliegen anders kan het zijn dat je het verkeerd leerd af leren is veel moeilijker .
je zult net als iedereen veel teveel sturen denk ik .

Jan

sorry voor mijn late reactie. ik bedoel inderdaad gas aan welke knuppel... bij ons vliegen ze voornamelijk met gas op de rechterknuppel, als je je bij een club aan gaat sluiten en deze vliegen ook zo helicopter is er niks aan de hand en kan een instructeur je het leren en uiteraard ook ingrijpen. Als je op een andere modus je je hetzelf aan gaat leren dan zal er uiteindelijk bij een club niemand je kunnen helpen bij het invliegen van je model...

informeren bij een club is zeker belangrijk ;)

oefenen, oefenen en nog eens oefenen mijn beste.
Als laatste wil ik nog even meegeven dat niet iedereen die met heli's begint er ook voor in de wieg is gelegd.

Zelf ben ik heel lang geleden begonnen met heli's, veel gecrashed, gefrustreerd geraakt en er zelfs 8 maand mee gestopt.
op een dag opnieuw begonnen met oefenen op de sim en wat later opnieuw beginnen vliegen.
De aanhouder en doorzetter wint maar het kost geld, veel geld om het goed onder de knie te krijgen ;-)

Back