hoveren

• Topicstarter Topicstarter denhans08
  • Startdatum Startdatum
D

denhans08

Guest
ik ben dus pure beginner... Vandaag real flight sim geinstalleerd en begonnen met een cobra 30.
Ik had eerst wat op internet opgezocht natuurlijk over controls enzo.
Nu het opstijgen lukt "vrij" aardig, maar na een tijdje gaat de heli meer en meer uit de richting. Hij gaat 1m naar rechts, ik corrigeer en dan gaat hij weer naar links en deze bewegingen worden steeds groter en groter, ik krijg de heli niet meer stil om mooi te landen, laat staan dat ik hem mooi stil wil krijgen op de plek waar ik WIL landen.

Wat doe ik fout? Ik dacht eerst dat ik misschien overcorrigeerde, maar na wat prutsen lukt het nog niet.

Je doet wat de meesten doen: heel erg overcorrigeren...

Dus, minder tegensturen, wat meer gaan anticiperen op wat de heli gaat doen.

ik ben dus pure beginner... Vandaag real flight sim geinstalleerd en begonnen met een cobra 30.
Ik had eerst wat op internet opgezocht natuurlijk over controls enzo.
Nu het opstijgen lukt "vrij" aardig, maar na een tijdje gaat de heli meer en meer uit de richting. Hij gaat 1m naar rechts, ik corrigeer en dan gaat hij weer naar links en deze bewegingen worden steeds groter en groter, ik krijg de heli niet meer stil om mooi te landen, laat staan dat ik hem mooi stil wil krijgen op de plek waar ik WIL landen.

Wat doe ik fout? Ik dacht eerst dat ik misschien overcorrigeerde, maar na wat prutsen lukt het nog niet.

Hans,

corrigeren met hele kleine 'tikjes' (stick kort bewegen en weer neutraal), anticiperen op de heli. En bij een grotere correctie direct tegencorrigeren, dus bv links, dan meteen kort rechts.

eventueel Dual Rate instellen in het begin, zodat de correctie minder hard gaan. En atlijd beginnen met achter de heli te staan, dus de neus naar voren.