Hoveren

• Topicstarter Topicstarter Sentirager
  • Startdatum Startdatum
S

Sentirager

Guest
Gedag,

Ik las dat je het hoveren er heeeeel hard in moet stampen om er zeker van te zijn dat jeniet hoeft te denken tijdens het vliegen!?

Ten eerste denk ik nooit tijdens mijn vluchjes, en ik vraag me af wanneer je echt goed kunt hoveren?

Ik zelf "wil" nogal de neiging hebben te jojo'en met de hoogte (+/- 1 m) en ben nu dus de basis figuurtjes aan het oefenen (met staart naar me toe) en afentoe side in (gaar redelijk geduurende 5sec)

Maar echt 100% stil hangen kan ik niet.
Wat kunnen de expers mij adviseren?

Sentirager.

Hoi,

Ik ben geen expert, maar het is goed wat je nu aan het doen bent. De heli 100% stil houden kan bijna niet. Je moet hem wel redelijk onder controle houden en hem zo weinig als mogelijk laten bewegen op de wind.
Dus snel corrigeren.

De hoefening met de hek rotor om zijwaards te hover is ook SUPER.

Probeer nu ook maar eens:
De heli naar voren en naar achteren te laten gaan
En daarna zijwaards
(dit alles gecontroleerd)

Als dat lukt moet je proberen deze figuren te combineren en Halve achten te vliegen (maar niet nose in).. alltijd de staart blijven zien.

en eigenlijk zo door gaan totdat je echte achten vliegt en de heli nose-in still hangt,

Groeten
Roel

kijk eens op de website van john, daar staat een mooi stappenplan op om te leren vliegen.
als je die stappen volgt leer je op leuke manier vliegen door telkens een stap te leren waardoor je in de stap daarna in staat bent eventuele problemen op te lossen.

http://home.tiscali.nl/john.vugts/

Ik denk dat voor de meeste mensen Engels toch makkelijker is Manusje.

Nederlands hoort nou niet echt tot de wereldtalen.

Rick

eerlijk gezegd heb ik al zitten denken om van john zijn site ook een nederlandse versie te maken,puur voor de fun , tenminste als john dat ook leuk vind, maar ik denk dat het eerst zaak is dat zijn site helemaal afkomt in het "learning to fly" gedeelte.

maar ik weet dat ie het op het moment vrij druk heeft en dat dus even op een laag pitje staat.

Hoi,

Ik denk dat Engels voor de meeste mensen toch wel toegankelijk is.
Ik heb liever niet dat de site vertaald wordt in het Nederlands om eerlijk te zijn. De site wordt nu al wel in het Chinees vertaald!

Back