Bouwverslag Hoverthings Flip 260

Hoverthings Flip 260 - bouwverslag

Omdat ik overal 4S Mini's en B330's zie opduiken, wou ik me toch alvast voorbereiden op de volgende races. Vandaar het idee om de Mini-H met MN1806 2300kV motoren in te ruilen voor een Hoverthings Flip 260 met wat meer power.

Setup:

Hoverthings Flip 260 Frame kit + hardware:

full

full

full

Bouwverslag:

Na verschillende bouwverslagen te zien passeren. Begin ik net zoals iedereen met het monteren van de landing pootjes op de bodemplaat. De kleine spacers plaats ik ook zodat ik mooi kan zien wat waar past op de bodemplaat. Zet alles meteen goed vast met locktite of nagellak, zodat je niet alle schroefjes achteraf opnieuw moet overdoen, dat scheelt een hoop werk.

full

Dan is het tijd voor de kabelboom. Ik soldeer alle ESC-kabels per pool samen naar om ze via een XT60 plug te kunnen voorzien van stroom. (de kabel aan de plug is 2,5mm2 dikte)

full

Daarna is het de beurt aan de motoren. Die worden bevestigd aan de ESC’s zodat het geheel netjes past op de armen. Hierna is het een kwestie van de kabels te organiseren zodat de tweede plaat erop kan.

full

De tweede bodemplaat wordt voorbereid. Ik kies bewust voor andere plaatsen van de spacers, omdat anders de onderste schroeven van de middelste vier spacers tegen de ESC’s drukken, en zo het frame al doet buigen. Een kleine crash en je hebt meteen schade. Dus daarom heb ik de spacers iets meer naar buiten gezet (is ook zo voorzien volgens de manual van Hoverthings). De VTX wordt gevoed via een vijfde motoraansluiting op de Naze32 waarvan ik de spanning laat omvormen via een Pololu naar 12V. De Sony HAD CCD camera wordt op het cameraplaatje bevestigd.

full

full

full

De ontvanger wordt voorin geplaatst en de bovenplaat kan erop. Alles netjes op z’n plaats. Klaar!

full

full

full

Filmpje van de build + maiden

Maiden flight met de Hoverthings Flip 260.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nice Nick , we doen de maiden wel samen :)

Deal! Hopelijk deze zaterdag tijd en goed weer!

Mooi!
Dat is een project wat ik wil plannen deze en komende week
Ombouw naar 2000kv :)

Succes, volgens mij zeker de moeite!

Ziet er goed uit Nick! Je videos zijn altijd fun man :D
CLEAN build man :D
vindt die Builds vids veel fijner dan die plaatjes kijken btw

ben benieuwd na je POWAHH maiden :vamp:

Bedankt! Ja, leuker een filmpje bekijken dan lezen en scrollen :D

De "POWAHH"-maiden komt eraan hoor. Heb alvast de throttle gewoon op een switch gezet ipv de stick… Volle gas of niks. :D

Haha, that's the spirit! Gas op die lollie.
Ziet er top uit, ben erg benieuwd naar je vliegtijden met die lipos.

Ik heb deze middag een vrij rustig testvluchtje gedaan met 7-8 snelle klims en ik kwam uit op 8 minuten vliegtijd met nog 15V (ofwel 3,75V per cel) in de lipo.

Uiteraard zal er een verschil zijn qua power in vergelijking met 1300mah lipo's, maar ik moet zeggen dat ik enkele keren serieus verschoot van hoe snel ik zeer hoog zat.

De 1800mah waar de meesten mee vliegen weegt zo'n 210 gram, terwijl de 2650mah die ik gebruik rond de 270 zit. Die 60 gram is een verschil, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt.

Zeer tevreden met deze setup. Benieuwd naar de vliegtijd wanneer ik snellere vluchten doe. Maar gerustgesteld dat ik niet om de 2-3 minuten zal moeten landen wanneer ik rustig eens wil rondvliegen ipv racen.

Ik heb deze middag een vrij rustig testvluchtje gedaan met 7-8 snelle klims en ik kwam uit op 8 minuten vliegtijd met nog 15V (ofwel 3,75V per cel) in de lipo.

25C? Ok vanwege de capaciteit zal dit wel voldoende zijn voor de 2208 motoren
Scheelt wel in prijs met de kleinere en hogere C lipos

Back